בעלי קרקע ב"מתחם האלף" שהתאגדו יוכלו לבנות מיידית

התכנית שפורסם היום כי אושרה ב"מתחם האלף" כוללת טבלאות אחוד וחלוקה במסגרתם נקבע לגבי כל אחד ואחד ממאות בעלי הזכויות בחלקה באיזה מגרש יוקצו חלקיו ומי השותפים עימו באותו המגרש.

תוכנית מתחם האלף רשל"צ. מתוך ערוץ היוטיוב.

היום (א) פורסם דבר אישורה של תכנית שהיא אחת מ-3 מתחמי תכנון מפורט שנקבע במתחם האלף שבראשון לציון. התכנית שאושרה חלה על שטח של כ-297 דונם וגובלת ממערב בנתיבי איילון. במסגרת התכנית אושרו זכויות לכ-410,000 מ"ר ביעוד תעסוקה ומשרדים, 22,000 מ"ר ביעוד מסחר, 590 דירות, 870 חדרי מלון, 800 יחידות למעונות סטודנטים ועוד זכויות למבנה בדיור מוגן.

התכנית כוללת טבלאות אחוד וחלוקה במסגרתם נקבע לגבי כל אחד ואחד ממאות בעלי הזכויות בחלקה באיזה מגרש יוקצו חלקיו ומי השותפים עימו באותו המגרש. לדברי עו"ד אביעד שוב ממשרד שוב ושות' המייצג עשרות בעלי זכויות בחלקה:  בקרב בעלי הקרקע במקום יש המחזיקים במקום קרקעות כבר משנות השישים ועתה סוף סוף יוכלו לממש את רכושם.

במהלך השנים נוספו יורשים ועוד מאות בעלי קרקע והמצב כיום הוא שיש בעלים המחזיקים בחלקות  קטנות מאוד ועל מנת לקדם בנייה של תעסוקה, מסחר ו/או מגורים בהתאם לזכויות שיש בקרקע שבבעלותם עליהם לשתף פעולה עם הבעלים באותה חלקה.

בעלי זכויות במקרקעין אשר התאגדו מבעוד מועד יחד עם בעלי זכויות אחרים בהסכמי שיתוף יוכלו כעת, באופן כמעט מיידי, לקדם הבניה על המגרש שהוקצה להם. בעלי זכויות שלא התאגדו מבעוד מועד עם אחרים עלולים למצוא את עצמם בעלים במושעא עם עשרות בעלי זכויות אחרים והסיכוי לקידום בניה משותפת על מגרשם נמוך יותר.

לדברי עו"ד אביעד שוב, "כבר היום החלו קבוצות מאוגדות של בעלי קרקע לבחון שיתופי פעולה עם חברות קבלניות לצורך קידום עסקאות קומבינציה או עסקאות לקבלת שירותי בניה. חשוב לציין כי אישורה של התכנית המפורטת הכוללת אחוד וחלוקה נעשה באופן מהיר מאד יחסית לתכניות דומות אחרות, זו אושרה פחות משנתיים לאחר שאושרה התכנית הראשית למתחם האלף.

כתיבת תגובה