בעקבות ההסלמה: 25 מיליון ש"ח נוספים להכשרת מקלטים בצפון

בישיבת המטה היומית של ראשי המועצות במועצה האזורית מטה אשר בצפון: שר הבינוי והשיכון בישר לראשי רשויות קו החזית בצפון – "נעביר תוספת של 25 מיליון ש"ח לשיפוץ המקלטים ביישובי הצפון" | עוד מהסיור בצפון: החמ"ל בנהריה, המקלט בעכו והאזעקה שתפסה את הפמליה בבית גיל הזהב

חמ"ל עירוני, טבריה | צילום: ערן ירדני, לע"מ

תוספת תקציבית נוספת לטובת שיפוץ המקלטים: "לאחר ששמעתי על מצב המקלטים בערי הצפון, שרבים מהם לא ראויים למגורי אדם, החלטתי להיכנס לתוך הוואקום, למרות שזה לא באחריות משרדי. הבאנו 50 מיליון שקל לשיפוץ המקלטים ונביא כעת 25 מיליון נוספים, זו הצלת חיים של ממש", אמר שר השיכון יצחק גולדקנופף בדיון שהתקייים בפורום ראשי מועצות קו העימות, בישיבת חיתוך מצב היומית בחמ"ל מועצה אזורית מטה אשר, בו דנו הנוכחים בגיבוש פתרונות למצוקת התושבים שנאלצו להתפנות מבתיהם ובתכניות השיקום ביום שאחרי.

זהו ביקורו השני של השר מאז פרוץ המלחמה, בישובי הצפון. הסיור התקיים יחד עם מנכ"ל משרדו יהודה מורגנשטרן, הרמ"ט מוטי בבצ'יק, הנהלת משרד הבינוי והשיכון ונציגי רמ"י, במטרה לבחון דרכי סיוע נוספות, לטובת היישובים וערי הצפון הנמצאים בקו החזית.

ראשי המועצות הודו לשר הבינוי והשיכון, על ההירתמות המלאה לטובת תושבי קו העימות, והעברת התקציב שהובטח בראשית המלחמה, בסך חמישים מיליון ש"ח, לטובת השמשת מקלטים ציבוריים ומשותפים בצפון. השר גולדקנופף הזמין את חברי הפורום להכין תוכניות יחד עם משרד הבינוי והשיכון לשיקום ומיגון היישובים, והבטיח להעלות אותם בשולחן הממשלה ובקבינט הדיור.

גולדקנופף ביקר בחמ"ל העירייה בעיר נהריה, וקיבל סקירה בטחונית מקיפה מנציגי פיקוד צפון ופיקוד העורף, ולאחר ישיבת עבודה שקיים בעיריית עכו, ביקר יחד עם ראש העיר שמעון לנקרי במקלט ששופץ במימון משרד הבינוי והשיכון במסגרת התקציב שהוענק לרשויות המקומיות עם פרוץ המלחמה. "משרד הבינוי והשיכון הוא הראשון שעמד לצידנו עם פרוץ הלחימה. המקלט הזה היה הרוס כולו ללא חשמל ומים, אפילו בלי דלתות. בעזרת התקציב שהעברת לנו חידשנו אותו. זה חסד גדול עבור התושבים, הצלחנו לשפץ הרבה מקלטים בעזרת התקציב. בשמי ובשם התושבים אני מבקש להודות לך ולצוות שלך", אמר רה"ע עכו, שמעון לנקרי.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן אמר בביקור כי, "מדינת ישראל נמצאת במצב חירום והמטרה המרכזית העומדת לנגד עינינו היא לשמור על חיי האזרחים ולסייע ככל האפשר. עם תחילת הלחימה הסטנו 50 מלש"ח להשמשת מקלטים בבתים משותפים, במבצע בזק יחד עם הרשויות המקומיות הושמשו אלפי מקלטים והעבודה עדיין בעיצומה, זהו צו השעה לטפל במקלטים אלו וכ- 25 מיליון ש״ח נוספים שהשר הנחה להקצות, יעשו הבדל משמעותי לטובת בטחון אזרחי ישראל באזור הצפון".

במהלך הביקור בבית גיל הזהב בעיר, נשמעו אזעקות, "אנו עושים כל מאמץ, כדי שתמשיכו לחיות כאן בשלום ובשלווה. נעבור את התקופה הקשה הזאת ויחד ננצח בעז"ה", אמר גולדקנופף לדיירי המקום.

תגובה אחת ל: "בעקבות ההסלמה: 25 מיליון ש"ח נוספים להכשרת מקלטים בצפון"

  1. זה לא טובה שעושים למישהו זו חובתה של המדינה לדאוג לחיי התושבים ולקיים ההבטחה מיגון ואת המיליארדים שהקציבה המדינה למיגון הצפון והדרום .הבעיה זה חוסר משילות ושיתוק שאוחז הממשלה לאורך כל המשילות מתחיל מיוקר המחיה מיגון והשבת השחורה בשמחת תורה 7 באוקטובר הפקרת הגבולות וסמוך על סמוך גדר במיליארדים שכשלה ללא גיבוי והצבת חיילים בצורה מאסיבית לכל תרחיש לצערנו אנו שילמנו מחיר איום ונורא הרוגים והרוגים מיותרים של אזרחים תמימים ועלות במיליארדים של מלחמה כפויה לתיקון המחדל הנוראי של קונצפציות הזויות על התעצמות החמס ומפלצת הטילים של חיזבללה בצפון איזה מדינה נורמאלית היתה מסכימה שיהיו נוכחים בגבולותיה – חוסר תפקוד ומשילות משווע !!!

כתיבת תגובה