עוד ניסיון עוקץ: האם לאומי יקשיח תנאים ללקוחות חרדים?

הפעם כבר לא מדובר ביועצי משכנתאות: לקוח חרדי שניסה השבוע להוציא משכנתא מבנק לאומי בבני ברק באמצעות זיוף מסמכים, נתפס ברגע האחרון – מה שלטענת לקוחות, גרם לבנק להקשיח את התנאים מול לקוחות חרדים

בנק לאומי. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

בנק לאומי עלול להקשיח תנאי עבודה מול האוכלוסייה החרדית: ממידע שהגיע ל'ביזנעס' עולה כי לקוחות שביקשו לקחת משכנתא נתקלו ביחס שונה מהרגיל. לדבריהם, בבנק התקבלה השבוע החלטה להקשיח את התנאים מול הלקוחות החרדיים שמעוניינים להוציא משכנתא, וזאת בעקבות עוד לקוח חרדי שנתפס השבוע מזייף מסמכים.

לפי הפרטים שנודעו ל'ביזנעס', לקוח חרדי שביקש להוציא משכנתא מסניף של בנק לאומי ברחוב חזו"א בבני ברק, זייף מסמך הכנסות במטרה לקבל את אישור הבנק למשכנתא.

בבנק כבר החלו בהליכי האישור, אבל ברגע האחרון עשה אחד הפקידים בדיקה צולבת וגילה כי מדובר במסמך מזויף והלה סולק מהסניף בבושת פנים. הבנק עשה חסד עם הנוכל כשלא הסגירו למשטרה.

בעקבות מקרה זה החליטו לכאורה בבנק לאומי להקשיח עוד יותר את התנאים מול לקוחות חרדיים שמעוניינים להוציא משכנתא. הדברים כמובן לא נאמרו בצורה מפורשת משום שהדבר נוגד את החוק, אבל דברים ברוח זו נאמרו השבוע למספר אנשים שעוסקים כבר שנים בתחום המשכנתאות בציבור החרדי.

יודגש, כי בנק לאומי היה בין הבנקים שהפסיקו לעבוד עם יועצי המשכנתאות החרדיים בעקבות עוקץ של מיליוני שקלים לו היה אחראי יועץ חרדי באזור ירושלים. אולם כאמור, כעת מדובר במקרה של מישהו עם יוזמה פרטית ללא קשר ליועצי משכנתאות למיניהם.

חשוב להדגיש, כי נוכלים פרטיים אלו מוציאים את דיבתם רעה של הציבור החרדי ואף גורמים לשורה של נזקים לאלפי אנשים. ראוי להוקיע את אותם אנשים מהציבור החרדי!

נחזור ונדגיש כי המידע לא נמסר באופן רשמי וכי ייתכן שההחלטה היא החלטה של סניף מקומי בלבד. עוד נציין כי מוסרי המידע לא יכלו לאשר כי מדובר בהוראה גורפת לכלל הסניפים.

עוד נוסיף כי גורמים בבנק הכחישו לחלוטין את הכוונה לשנות את ההתנהלות מול הציבור החרדי ואמרו כי כל לקוח מקבל יחס שווה, וכי מקרי זיוף מתרחשים בכל הבנקים ואין להשליך מכך על מדיניות הבנק.

 

2 תגובות ל: "עוד ניסיון עוקץ: האם לאומי יקשיח תנאים ללקוחות חרדים?"

  1. תפסיקו לעשות שירות לבנקים!!!
    מישהו אחד נוכל לא אומר שכל החרדים נוכלים, ולא אומר פניקה שהבנק מקשיח עמדות.

  2. מנסיוני רב השנים בתחום המשכנתאות. יש צדק רב בהתנהלות הבנק, רוב יועצי המשכנתאות, הינם אנשים שלא למדו את המקצוע בשום מקום והשירות שהם נותנים ללקוחות זה עזרה בזיוף. פונים אלי הרבה לקוחות בבקשה לעזרה בנושא משכנתאות וכשהם מבקשים את עזרתי בנושא זה אני מסרב. וטוענים אז מה אתה שווה? גשאני מסביר שהמקצוע זה הכוונת הלקוח למסלולים המתימאים עבורו. טוענים על כך שאחרים מארגנים עבורם הכנסות. ודעו לכם שזה לא כך והיזהרו מיועצים אלו

כתיבת תגובה