בעשור האחרון: שבע נשים נהרגו בתאונות בערים חרדיות

ביום רביעי השבוע יצויין "יום האשה הבין-לאומי" ועמותת 'אור ירוק' פרסמה נתונים על כמות הנפגעות בתאונות-הדרכים. האם נשים באמת נוהגות גרוע יותר?

תאונה. צילום: keantian | שאטרסטוק

"זו בטח נהגת", "רק נשים נוהגות ככה", "עדיף שאתה תנהג ולא אשתך" – אלו רק חלק מהמשפטים שנאמרים מידי יום בכבישים. לכולם מכנה משותף: נשים אינן יודעות לנהוג. אלא בדיקה שערכה עמותת 'אור ירוק' מעלה כי נשים אולי איטיות או מעצבנות יותר בכביש – אבל גם זהירות בהרבה.

על פי הנתונים, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מתוך 46 נהגים שנהרגו בתאונות דרכים בערים בישראל בשנת 2016 למניינם, רק שתיים היו נשים ומדובר ב-4% בלבד. גם מספר הנהגים שנפצעו בתאונות דרכים היה גבוה בשנה האזרחית שעברה ממספר הנהגות: כמעט 10 אלפים נהגים נפגעו בתאונות דרכים בערים בשנת 2016 לעומת פחות מ- 4,000 נהגות שנפגעו – פחות ממחצית.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים בערים 38 נשים (נהגות ולא נהגות) לעומת 92 גברים שנפגעו בתאונות דרכים בערים. כלומר, גברים נפגעו בתאונות דרכים בערים בשנת 2016 פי 2.5 לעומת נשים.

נתון מעניין נוסף הוא כי בשנתיים האחרונות (2015-2016) מספר ההרוגות בתאונות-דרכים בערים היה זהה: 38.

מהנתונים שהגיעו ל'ביזנעס' עולה כי מאז שנת 2007 למניינם ועד סוף 2016 נפגעו 961 נשים וילדות בתאונות-דרכים בבני-ברק. 6 מהן נהרגו, 53 נפצעו באורח קשה ו-901 קל.

באלעד, בפרק זמן זה, נפגעו 140 נשים וילדות – כולן קל; בכפר חב"ד 11 – כולן קל; במודיעין עילית נרשמו 50 נפגעים: הרוגה אחת, 8 קשה ו-41 קל; על אודות ביתר-עילית לא פורסמו נתונים.

בירושלים, העיר בעלת הריכוז החרדי הגדול בישראל, נפגעו בשנים הללו 6,266 נשים וילדות;  34 נהרגו, 493 נפגעו קשה והיתר בינוני וקל.

אגב, מחקרים הוכיחו כי לנשים יכולת להשפיע באופן חיובי על נהיגתם של גברים וכי ניתן להשתמש באפקט זה.

2 תגובות ל: "בעשור האחרון: שבע נשים נהרגו בתאונות בערים חרדיות"

  1. רק שכחתם לבדוק כמה מהגברים שעשו תאונות היו שיכורים סביר להניח שהרוב. ואצל הנשים הסיכוי שהיו שיכורות אפסי . אלא מה ? מסתבר שהן לא טובות מי יודע מה בנהיגה, ולא רק איטיות.

  2. גם לא נבדק סטיסטית באחוזים, כלומר כמה אחוז מתוך ככל הנהגים הם גברים וכמה מהם נשים, ברור שיש הרבה פחות נהגות מנהגים!! אם כן באחוזים הם נפגעות הרבה יותר!!

כתיבת תגובה