בפלאפון שוקלים להעביר את חוות השרתים הוותיקה

במידה וההפרדה המבנית בין חברות קבוצת בזק לא תבוטל, תיאלץ פלאפון לשלם דמי שכירות גם אם תבחר לשכן את החווה החדשה באחד ממתקניה הרבים של בזק באזור המרכז

מרכז שירות פלאפון | צילום: פלאש 90

ההפרדה המבנית ב'בזק' עשוי לעלות ביוקר לבעל השליטה בקבוצת התקשורת הגדולה בישראל, איש העסקים שאול אלוביץ'. 'פלאפון', אחת מחברות הקבוצה שוקלת להעביר את חוות השרתים שלה בפתח תקווה לאתר אחר באזור המרכז.

חוות השרתים של החברה ישנה מדי והיא כבר הושבתה בעבר בתקלה המפורסמת שהתרחשה לפני קרוב לשנה והשביתה את התקשורת של מאות אלפי מינויים. אם יבחרו בפלאפון להעביר את חוות השרתים המרכזית, ילווה הדבר בהשקעה גדולה בתשתיות חדשות ובטכנולוגיות, מה שעלול לעלות מיליוני שקלים.

פלאפון כבר פנתה לבעלי נכסים על מנת לבדוק את עלויות השכירות, אך ביכולתה לבחור גם בנכסים של בזק שמתאימים למיקומה של חוות שרתים שכזו. אך במידה וההפרדה המבנית לא תבוטל, יהיה על פלאפון לשלם לבזק עבור הנכס דמי שכירות כמו מול כל בעל נכס אחר, מה שיגרום לה להוציא כסף אותו לא הייתה מוציאה לו הייתה הקבוצה יחידה אחת.

ההפרדה המבנית אותה מתכוון משרד התקשורת לבטל, נועדה לאפשר לגופים נוספים בענף להתבסס, ואילצה את החברות בקבוצת בזק להתמודד כל אחת בפני עצמה מול מתחרותיה. באחרונה הודיע משרד התקשורת כי הוא שוקל את האפשרות לבטל את ההפרדה צעד שעורר ביקורת ציבורית בשל הפגיעה בתחרות שעלולה לנבוע מצעד כזה.

כתיבת תגובה