בצל הקלות הסחר מול סין: 'גוגל' בארכה ל'וואווי'

ענקית הטלקום הסינית 'וואווי' קיבלה ארכה מגוגל, בת 90 יום, בעקבות ההקלה הזמנית שהושגה בין ארה"ב לסין בהגבלות המסחריות בין המדינות

גוגל וויס | צילום אילוסטרציה: dennizn, שטארסטוק

גוגל הודיעה אתמול (ג') כי בכוונתה להמשיך לעבוד עם 'וואווי' הסינית ב-90 הימים הקרובים. ההודעה הזו מגיעה זמן קצר לאחר שארה"ב הקלה זמנית על ההגבלות המסחריות שהטילה על יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם.

המהלך מסמל תפנית פתאומית ודרמטית עבור קונגלומרט הטכנולוגיה של ארה"ב. ביום ראשון, גוגל הודיעה כי תחתוך את הקשרים עם 'וואווי' כדי לקיים את ההחלטה של וושינגטון להוסיף את ענקית הטלקום הסינית להרשימה השחורה של טראמפ.

עם זאת, זמן קצר לאחר מכן, משרד המסחר של ארה"ב הודיע כי הוא העניק רישיון זמני של 90 יום עבור חברות טלפון סלולרי וספקי פס רחב לאינטרנט לעבוד עם 'וואווי' כדי לשמור על הרשתות הקיימות באינטרנט ולהגן על המשתמשים מפני סיכונים ביטחוניים.

הפטור הזמני מאפשר לגוגל להמשיך לשלוח עדכוני תוכנה לטלפונים של 'וואווי' המשתמשים במערכת ההפעלה אנדרואיד בשלב זה עד לתאריך 19 באוגוסט. אולם הפטור הזה לא פותר את הבעיה שנוצרה לטווח הארוך – וכלל לא בטוח מי תספוג יותר נזק: 'וואווי' או 'גוגל'.

דובר 'גוגל' הוסיף כי "שמירה על טלפונים מעודכנים ומאובטחים היא לטובת כולם, והרישיון הזמני הזה מאפשר לנו להמשיך לספק עדכוני תוכנה ותיקוני אבטחה למודלים קיימים למשך 90 הימים הבאים".

כתיבת תגובה