בקרוב – אוטובוסים "מיד אין ישראל"?

האם הפריימריז בליכוד יצליחו לעשות את הלא יאומן? לאחר מלחמה של שנים, הודיע שר התחבורה כי יאשר ייצור של אוטובוסים חשמליים "כחול לבן" • האוטובוס החשמלי החדש הורכב על בסיס שלדה סינית של 'גולדן דרגון'

אוטובוס חשמלי | צילום: דוברות משרד התחבורה

לא ברור האם מדובר בפטריוטיות או בבחירות המתקרבות, אבל אחרי חודשים שבהם חברת 'הארגז' לייצור אוטובוסים נאבקה בייבוא האוטובוסים המאסיבי מסין, המאיים על העובדים הישראלים בתעשיית הרכבת האוטובוסים בארץ הקודש – משרד התחבורה אישר לייצר אוטובוסים חשמליים "כחול לבן".

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

השר כץ הודיע כי משרד התחבורה אישר אב טיפוס של אוטובוס חשמלי שהורכב במפעלים להרכבת אוטובוסים בישראל, 'הארגז' ו'מרכבים', "כדי לעודד את תעשיית האוטובוסים החשמליים בישראל ולהגביר את התחרות בענף".

אב הטיפוס של האוטובוס החשמלי אושר גם בידי מעבדות הרכב המוסמכות בטכניון ובמכון התקנים הישראלי. אב הטיפוס נרשם ברישום האוטובוסים בישראל ומעתה ניתן לייצרו ולשווקו לחברות התחבורה הציבורית ולחברות פרטיות.

סמנכ"ל תנועה בכיר, אבנר פלור, ציין כי האוטובוס החשמלי החדש הורכב על בסיס שלדה סינית של 'גולדן דרגון', כאשר מרכב האוטובוס יוצר על ידי חברות 'מרכבים' ו'הארגז'. במסגרת שיתוף הפעולה, הותאם המרכב הישראלי לשלדת האוטובוס החשמלי הסיני.

השר כץ ציין כי בשנים הקרובות צפויים לעלות לכבישים מאות אוטובוסים חשמליים, במסגרת המכרזים שמשרד התחבורה מפרסם מדי שנה בתחבורה הציבורית. לדבריו, "מתן אפשרות לחברות הרכב הישראליות לייצר אוטובוסים בייצור מקומי, תגביר את התחרותיות ותחזק את התעשיה המקומית. "השימוש באוטובוסים חשמליים תורמים בראש ובראשונה לאיכות הסביבה, משפרים את חווית הנסיעה ומאפשרים לנוסע נסיעה שקטה וחלקה יותר.

כתיבת תגובה