בקרוב: אישור משכנתא ללא צורך באישור מהעירייה לטאבו

עוד הקלה לנוטלי משכנתאות: יבוטל הצורך באישור עירייה לטאבו | מלבד החיסכון הכספי הישיר והקטן יחסית באגרת הוצאת האישור מהרשויות, ולצד חיסכון הזמן שבביטול הצורך בבירוקרטיה ותורים מיותרים, לא תוכל הרשות המקומית להתנות את מכירת הדירה בחיסול חובותיו של בעל הנכס לרשות המקומית | החוק ייכנס לתוקף רק אחרי ההצבעה על חוק ההסדרים

משכנתא | צילום אילוסטרציה: STUDIO GRAND OUEST, שאטרסטוק

אחרי שורה של מהלכים לטובת נוטלי וממחזרי המשכנתאות, במסגרתה נולדה יוזמת המיחזור המקוון וכן העתקת ביטוח החיים מבנק לבנק – חוק שאושר בטרומית בכנסת בשבוע שעבר בתמיכת האוצר והממונה על הביטוח – יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר ממשיך לחתוך בבירוקרטיה של נוטלי המשכנתאות. בתיקון שהעביר היום (ד') בחוק ההסדרים, בשת"פ עם משרדי הפנים והאוצר, נקבע כי יבוטל הצורך באישור עיריה לטאבו עבור רישום משכנתה.

התיקון האמור, מלבד העובדה שיחסוך עמלה מיותרת, הוא ימנע מעיריות להתנות את הנפקת האישור לטאבו בתשלומי עירייה. כך תיחסך מהלווים עוד בירוקרטיה מתישה ומיותרת בדרך למשכנתה.

כמו כן, יש לציין כי הבירוקרטיה הכרוכה באישור עירייה גורמת לא פעם לעיכוב משמעותי בהליך המשכנתה, כך שעד שהלווה ממציא לבנק את האישור הדרוש מהעירייה, עלול לפוג התאריך של הצעת המשכנתה, דבר שגורם לעוד בירוקרטיה וסירבול.

התאחדות יועצי המשכנתאות בירכו את יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר על העברת התיקון להקלה ברישום המשכנתה בטאבו ואמרו כי "הפחתת הרגולציה והורדת החסמים בנושא הרישום בטאבו הוא בהחלט צעד חיובי שיסייע לציבור. אנחנו במצב חרום בשוק הנדל״ן והמשכנתאות, נדרשת עבודה משולבת של הממשלה על כל שלוחותיה כדי לסייע לנוטלי המשכנתאות לשרוד את התקופה הקשה ולמנוע מאלפי זוגות צעירים לנטוש את החלום של בית משלהם.

"נוטלי המשכנתאות כיום עמוסים בבירוקרטיה בתהליך רכישת הדירה, וכל הקלה שתוכל לחסוך בזמן, כסף, וטרטור הלקוחות הינה צעד חשוב ונדרש".

חשוב לציין כי החוק ייכנס לתוקף רק אחרי ההצבעה על חוק ההסדרים.

כתיבת תגובה