בקרוב: הממשלה תאשר נתיב שיתופי וציבורי בכביש 6

בשורה לנוסעי כביש 6 שמתייבשים מדי יום בפקקי הענק בשעות העומס: שר האוצר אביגדור ליברמן והשרה מרב מיכאלי יעלו לאישור הממשלה סלילת נתיב נוסף בכביש 6 לתחבורה ציבורית ושיתופית | הנתיב הנוסף בכביש 6, יוקם ממחלף קסם ועד עין תות, לשני הכיוונים.

פקקים בכביש 6 | צילום: גילי יערי, פלאש 90

נותנים עדיפות לתחבורה הציבורית, גם בכביש 6: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי הודיעה היום (שלישי) במהלך סיור בכביש 6 עם מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך, כי בקרוב, תעלה לאישור הממשלה תכנית לסלילת נתיב נוסף בכביש 6, ממחלף קסם ועד עין תות, לשני הכיוונים.

הנתיב החדש ישמש לנסיעה של תחבורה ציבורית ושיתופית ויקצר את זמני הנסיעה של הנוסעים באוטובוס או רכב רב תפוסה (מעל 3 נוסעים). העדפה זו תיתן יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש 6 ותסייע בהתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים בכביש. ההתקשרות להקמת הנתיב החדש תנוהל בוועדת מכרזים משותפת למשרד האוצר ומשרד התחבורה שבראשה עומד סגן החשב הכללי במשרד האוצר, באמצעות חברת "חוצה ישראל", והוא צפוי להיפתח בשנת 2027.

מאז שנת 2017 הולכים וגוברים עומסי התנועה בקטעים המרכזיים של כביש 6, בעיקר בשעות הגודש, והצפי שהמצב רק יחמיר בשנים הקרובות ויפגע ביעילות הכביש וייעודו כציר מרכזי, המחבר בין צפון הארץ לדרומה.

נוכח הצורך הדחוף בהרחבת הכביש, השרים ליברמן ומיכאלי יעלו בקרוב לאישור הממשלה תוספת של נתיב נסיעה בין מחלף קסם לעין תות, שיעניק העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. נתיב זה יקבע ככביש אגרה וישמש כנתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון, ונתיב שלישי בין מחלף עירון למחלף עין תות. במסגרת ההחלטה, מוצע להקים גם מחלף נוסף – מחלף בית נחמיה, שיאפשר להתמודד עם עומסי התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן.

מפת כביש 6 בצמתים שבהם יתווסף הנתיב השיתופי והציבורי | מקור: משרד התחבורה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: "מאז כניסתי לתפקיד הכרזתי על כך שבכוונתי להפוך את הפירמידה ולשים בראש סדר העדיפויות את התחבורה הציבורית והנסיעות השיתופיות ואת הנגב והגליל, וכך אני עושה. הרחבת כביש 6 בנתיב תחבורה ציבורית ונסיעות שיתופיות היא בשורה גדולה לתושבות ותושבי הצפון ולנוסעות והנוסעים בתחבורה ציבורית ושיתופית. עוד אפשריות תנועה לכולן ולכולם".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "כביש 6 הוכיח עצמו כעורק תשתית חיוני, עם רמת ביקושים גבוהה. משאב הדרך הוא תשתית ציבורית, ואנו פועלים להקצותו בהתאם לסדרי העדיפויות במשרד. עם פתיחת הנתיב, נפלס את הדרך לתחבורה שיתופית וציבורית מהירה שתהייה חלופה טובה לנסיעה ברכב הפרטי. במקביל, המשרד מקדם רשת קווי שירות שייסעו דרך כביש 6 למוקדי מגורים, מסחר ותעשייה".

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: "הפרויקט הוא חלק ממספר פרויקטי תשתית חשובים שמקדם אגף החשב הכללי, והוא יתרום רבות למשק הישראלי ולהמשך תנופת הצמיחה".

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך: ״בקטע הכביש בין מחלף קסם לעין תות עוברים למעלה מ-200 אלף כלי רכב ביום. הנתיב הנוסף יאפשר לשפר את רמת השירות של כביש 6, ולהקטין את עומסי התנועה בשעות השיא. אנו מברכים על פעילותה החשובה של השרה מיכאלי לקידום התחבורה וחיבור הפריפריה למרכז, כמו גם לקידום אסטרטגיות תחבורה שיתופית וציבורית. הנתיב החדש שיאושר מהווה בשורה תקדימית בנושא".

כתיבת תגובה