ברבעון הראשון: זינוק במספר הנוסעים בתחבורה ציבורית

הגידול במספר אזרחי ישראל או פועלו של השר כץ? כך או כך – בשלושת החודשים הראשונים של השנה האזרחית הנוכחית חל גידול מרשים למדי בנסיעה ברכבת ובאוטובוסים

שר התחבורה ישראל כ"ץ. צילום: הדס פרוש | פלאש 90

אזרחי ישראל מתרבים, בלי-עין-הרע, משנה לשנה, וגם כמויות התיירים שמגיעים הנה שוברים שיאים – אבל במשרד התחבורה מייחסים את העלייה במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בפועלו של השר כץ.

תהא הסיבה אשר תהא, הגידול מבורך, והוא מצביע על ממוצע של 7% במספר הנוסעים באוטובוסים וברכבות ברבעון הראשון של שנת 2017, לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ברכבת הקלה נרשמה עלייה של 15%.

מנתוני 'הרשות הארצית לתחבורה ציבורית' במשרד התחבורה עולה כי בחודשים ינואר עד מרץ 2017 למניינם, בוצעו בתחבורה הציבורית כ- 217 מיליון נסיעות נוסע, לעומת 202 מיליון נסיעות נוסע, בתקופה המקבילה של שנת 2016 ו-191 מיליון נסיעות נוסע בתקופה המקבילה בשנת 2015.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

מהנתונים עולה עוד כי ברבעון הראשון של שנת 2017 נרשמה עלייה של 7% במספר הנוסעים באוטובוסים וברכבת ו-15% ברכבת הקלה בירושלים. זאת, בהשוואה לתקופה המקבילה  של שנת 2016.

שר התחבורה ציין כי הגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית חוסך למשק מאות מיליוני שקלים מידי שנה. על פי דו"ח ועדת טרכטנברג, כל אחוז גידול בנוסעים בתחבורה הציבורית חוסך למשק כ-400 מיליון שקלים.

מנהל 'הרשות הארצית לתחבורה ציבורית' תא"ל (במיל'), מאיר חן, ציין כי המשך מגמת הגידול בתחבורה הציבורית מעידה על  המשך השינוי בהרגלי הציבור בשימוש בתחבורה ציבורית. בשנתיים האחרונות  הופנו משאבים רבים לטובת שינוי חווית המשתמש ובכלל זה שילוב טכנולוגיות כרטוס וטעינה מתקדמות, פריסה  ארצית של עמדות שרות למחזיקי כרטיס הנסיעה החכם 'רב-קו', הידוק השילוביות בין אמצעי התחבורה, רכבות ואוטובוסים, יצירת קווים ייעודיים דוגמת 'קו רציף', 'קווי הזנק', 'קווי לילה' ועוד.

כתיבת תגובה