בריטניה: היחסים הכלכליים והמסחריים עם ישראל יורחבו

עוד לפני החתימה על הסכם הברקזיט חתמה ישראל עם בריטניה על הסכם סחר חופשי בילטרלי כדי להבטיח את המשכיות הסחר בין המדינות | מאז התקיימו פגישות נוספות לעדכון ההסכם והרחבתו | בחודשים הקרובים צפויה חתימה על ההסכם העדכני, כך סיכמו שר הכלכלה ברקת עם הלורד טאריק אחמד – השר במשרד החוץ הבריטי

ניר ברקת שר הכלכלה והלורד טאריק אחמד השר במשרד החוץ הבריטי | צילום: דוברות משרד הכלכלה

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, קיים היום בירושלים פגישה עם השר במשרד החוץ הבריטי לענייני המזרח התיכון, צפון אפריקה, דרום אסיה והאו"ם – הלורד טאריק אחמד.

בריטניה היא יעד היצוא הגדול ביותר של ישראל באירופה ושותפת הסחר הרביעית (מבחינת היקף יחסי סחר, יבוא וייצוא) של ישראל אחרי ארה"ב, סין וגרמניה. היקף הסחר בין ישראל לבריטניה בשנת 2022 מוערך בכ-11 מיליארד דולר.

עד ליציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, התנהלו היחסים הכלכליים בין המדינות תחת הסכם הסחר של ישראל עם האיחוד. בשנת 2019, עם ההיערכות לכניסתו לתוקף של הברקזיט, חתמו הצדדים על הסכם סחר חופשי בילטרלי וזאת על מנת להבטיח את המשכיות הסחר בין המדינות. בפגישות נוספות שהתקיימו מאז, סוכם על עדכון ההסכם והרחבתו, כך שיכלול פרקים חדשים בתחומים כגון סחר בשירותים, השקעות, סחר אלקטרוני, קניין רוחני, חדשנות ועוד.

בפגישה היום דנו השרים בסוגיות השונות הקשורות בעדכון ההסכם והרחבתו בחודשים הקרובים.

השר ברקת אמר לאחר הפגישה כי: "בריטניה היא הכלכלה החמישית בעולם ושותפת הסחר הרביעית בגודלה של ישראל. מטבע הדברים, ישנה חשיבות גדולה בהגעה להסכמות הדדיות על הסכם סחר מקיף אשר ישרת את שני הצדדים. בפגישתי היום עם הלורד אחמד דנו במגוון נושאים המשותפים לשתי המדינות והצגתי בפניו את החזון שלי לעתיד יחסי הסחר ישראל-בריטניה, אשר נסמך במידה רבה על הסכם הסחר המשותף הרואה בחשיבות וייחודיות שני הצדדים. ישראל ובריטניה הינן שותפות כלכליות וטכנולוגיות ושיתוף הפעולה בינינו יכול לקדם את הכלכלות של שתי המדינות".

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה: "כבר בשנת 2019, בטרם התבררה תמונת הברקזיט הסופית, מיהרנו להסדיר את יחסינו הכלכליים עם האי הבריטי, מתוך הבנה של חשיבות היחסים הכלכליים לשתי המדינות. כעת בשלה השעה להרחיב ולשדרג את ההסכם הקודם לכדי מנגנון מקיף ומודרני אשר יכלול פרקים חדשים ותקדימיים בתחומים חדשים. בסיום התהליך, הסכם הסחר החופשי עם בריטניה יהיה הנרחב ביותר עליו חתומה מדינת ישראל" .

כתיבת תגובה