ברכת כהנים • השר אלי כהן נפגש עם גארי כהן יועץ טראמפ

שר הכלכלה אלי כהן נפגש אתמול עם גארי כהן, היועץ הכלכלי של הנשיא האמריקאי. השניים סיכמו להגדיל את הסחר בין המדינות לתת דגש על פעילות מו"פ משותפת. כהן:"שתי המדינות מתאפיינות במובילות טכנולוגית"

שר הכלכלה, אלי כהן. צילום: הדס פרוש | פלאש 90

בשולי ביקורו של הנשיא האמריקאי בישראל התקיימה אתמול (ג) פגישה בין שר הכלכלה, חה"כ אלי כהן (כולנו) ליועצו הכלכלי של טראמפ, גארי כהן. במשרד הכלכלה אומרים כי כהן הבטיח לפעול לחיזוק מערכת היחסים הכלכלית בין המדינות.

כהן שימש טרם כניסתו לתפקיד בבית הלבן בתפקידים בכירים במגזר העסקי כשהאחרון שבהם היה כנשיא בנק ההשקעות גולדמן זקס במשך אחת-עשרה שנה. בפגישה הסכימו השניים כי יש צורך להמשיך ולחזק את הקשרים הכלכליים בין ישראל וארצות הברית באמצעות הגדלת הסחר והיקף ההשקעות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

דגש מיוחד בשיחה ניתן לעניין המחקר ופיתוח אותו מבקשות המדינות לחזק. בעניין זה אמר השר כהן כי "ישראל תופסת מקום מרכזי בעולם הכלכלי החדש בו חברות טכנולוגיות מחליפות את מקומן של חברות האנרגיה כמובילות עולמיות. הסיכום לשימור וחיזוק שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל, שתי מדינות המתאפיינות במובילות הטכנולוגית הגבוהה בעולם, הוא המפתח לחיזוק הכלכלות של המדינות".

לישראל וארצות הברית הסכם סחר חופשי משנת תשמ"ה. זה היה הסכם הסחר החופשי הראשון עליו חתמה ארה"ב. השוק האמריקאי נחשב לשוק הגדול והחשוב ביותר ליצוא הישראלי. היקף ההשקעה ההדדי של חברות ישראליות ואמריקאיות עומד מדי שנה על למעלה מ-10 מיליארד דולר. חברות אמריקאיות רבות הקימו בישראל מפעלי ייצור ומרכזי מו"פ.

כתיבת תגובה