ברקע המו"מ הקואליציוני: פניה ליועמ"ש נגד בלוך

המו"מ הקואליציוני בבית שמש בעיצומו וב'דגל' ממשיכים להיאבק על אחיזתם בעיר • אחרי שביקרה בלוך במוסד שמבנהו לא אושר כנדרש, שיגר מונטג פניה ליועמ"ש • בלוך: "לא אתן לנצל את הילדים המיוחדים לטובת מו"מ או הפחדות"

יצטרף לקואליציית בלוך? מונטג וראש העיר היוצא אבוטבול בסיור | צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

קרוב לחודשיים חלפו מאז הבחירות לרשויות המקומיות והשלווה הפוליטית טרם שבה לבית שמש.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

העיר המעורבת, שלרגע נראה היה כי עובדת היותה חרדית מוגמרת, עד כדי כך שמערכת הבחירות התנהלה בעצלתיים ברחוב החרדי והביאה לניצחונה של בלוך והפסדו של מועמדם של גדולי ישראל, משה אבוטבול, נמצאת בימים אלה בעיצומה של סאגה פוליטית מתמשכת.

ל'ביזנעס' נודע כי מי שהחזיק בקדנציה הקודמת בתיק התכנון והבניה בעיר, וטרם הגיע להבנות עם ראש העיר הנכנסת עליזה בלוך, משה מונטג, שיגר השבוע פנייה ליועץ המשפטי של העירייה, בה הוא מביע תמיהה על ביקורה של בלוך במוסד לילדים מיוחדים בעיר.

"אבקש לדעת האם מותר וראוי לראש עיר שמצהיר שהחוק, השקיפות והיושרה הם נר לרגליו, לערוך ביקורים ממלכתיים, או להשתתף במסיבות, במקומות שנבנו ללא היתר ואוכלסו ללא אישורים מתאימים?", תוהה מונטג בפנייתו ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד מיקי גסטוירט.

מונטג אף ציין בהודעה כי "ראש העיר מודעת למצב הסטוטורי ואף תקפה את ביצוע המקומות האלו, במהלך מערכת הבחירות שהסתיימה לפני כחודש ימים, כך שאין כאן מעשה שוגג".

למרות שלא ציין את שם המוסד בפנייתו, "מכיוון שהשאלה היא עקרונית ולא נוגעת למקרה זה ספציפי", כלשון מונטג, ל'ביזנעס' נודע כי מדובר בביקורה של בלוך במוסד לילדי בית שמש המיוחדים.

"לא משפטן אנוכי, אבל לעניות דעתי, אם הסיור מתקיים אך ורק לצורך לדעת האם ניתן להכשיר את המקום בצורה חוקית והסיור מתקיים עם מהנדס העיר והצוות הנלווה אליו, סבורני שיהיה מותר, וגם על כך אשמח לקבל תשובה", כותב מונטג לגסטוירט. "אבל שאלתי העיקרית, האם ניתן לקיים סיור ממלכתי ו/או השתתפות במסיבות במקומות שלא הוסדרו כדין", לשון הפניה.

משבר קואליציוני

בחירתה של בלוך לראשות העיר, הפתיעה את הנציגות החרדית והביאה לא פעם לסאגה תקשורתית בעניין. עד כדי כך הפך המשבר לחריג, שהמו"מ הקואליציוני כמעט ועבר להתנהל באמצעות כלי התקשורת, כאשר כל צד במו"מ מדליף לעיתונאי אחר פרטים מהמתרחש בחדרי חדרים.

כך למשל, רעשו לאחרונה הכותרות לאחר שסיור קבלנים בעיר גילה כי לא יהיו תוספות שבס ורפורמות כחלון. העובדה שלא יינתן לקבלנים להפוך את ההיתר שניתן להם במכרז שזכו בו, לבנות יותר יח"ד קטנות על כל דונם – מעבירה את היזמים משורת הרווח היזמי, להפסד ברור.

אך בשונה משאר כותרות הנדל"ן השגרתיות, שרגילות להיבלע בין שאר החדשות, הפעם הובער השטח והנושא הפך לעיקר סדר היום התקשורתי. בעוד מצד אחד הועלו טענות ומסרים הטוענים כי נמצאה ההוכחה לכך שבלוך פועלת לעצירת הגידול החרדי בעיר, מהצד השני מיהרו לומר כי מאחורי ההחלטה מהלך טהור הנוגע לאיכות הבניה בעיר.

אגב, רק לפני שעות אחדות הודיעה בלוך על אישור עד 20% שבס ובסביבת מונטג טוענים כי לולא המאבק התקשורתי זה לא היה מאושר.

כך או כך, נראה כי המשבר טרם הגיע לסיומו, וכעת כאמור, פונים ב'דגל' ליועץ המשפטי של העירייה נגד בלוך. מהלך, שככל הנראה נבע מהמסקנה שלפיה לא תוכל בלוך לסגור את המוסד ממניעים חברתיים, מה שלא יפגע בו, אך מאידך טוען כי קיים הבדל בין אמירותיה למעשיה.

מבדיקת 'ביזנעס' עולה כי לפי שעה שומרת לעצמה בלוך את תיק התכנון והבניה בעיר, וטרם הגיעה להחלטה לגבי הפקדתו בידי חבר מועצה העיר. בכל הנוגע לוועדת המשנה לתכנון ובניה, נראה כי בראשה יעמוד אחד מחברי מועצת העיר מ'אגודת ישראל.

מראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, נמסר בתגובה: "יש אלפי תלמידים המצויים במוסדות מסוג זה, עליהם אחראי בעיקר שולח השאילתה, הממונה על תכנון ובנייה הקודם. לפי דבריו יצטרכו אלפי תלמידים להיות ללא קורת גג. אנו לא נמשיך לנהוג בהפקרות כפי שהייתה עד כה, אך לגבי העבר אנו ננסה לסייע ככל האפשר וע"פ חוק למקומות אלה ובמידת הצורך לדאוג למוסדות חלופיים לתלמידי העיר, כולם בני ובנות בית שמש, ולא ניתן לנצל אותם לטובת משא ומתן או הפחדות".

פנינו למשה מונטג וביקשנו את תגובתו – לכשתתקבל נפרסמנה.

תגובה אחת ל: "ברקע המו"מ הקואליציוני: פניה ליועמ"ש נגד בלוך"

  1. בושה וחרפה – היקרא לאדם כזה חרדי???

כתיבת תגובה