בשורה לחייבים: תזורז הנפקת רישיון למי שרישיונם הותלה

נהגי רכב פרטי ודו גלגלי שרישיונם הותלה מסיבות מנהליות – ולא מסיבות תעבורתיות, כגון חייבי הוצאה לפועל – לא ידרשו עוד לבצע מבחני נהיגה לצורך חידוש הרישיון | השרה מיכאלי: כמי שקידמה את הצעת החוק הזו בכנסות קודמות, אני שמחה שהחקיקה החשובה הזאת עברה ושמשרדנו מתאים את עצמו לשינוי

גדעון סער | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בעקבות הסרת ההגבלה על רישיונות נהיגה בגין הוצאה לפועל, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, הנחתה את רשות הרישוי במשרד התחבורה, לפעול לצמצום הביורוקרטיה הכרוכה בחידוש רישיון נהיגה לאחר התלייה מנהלית.

כזכור, הכנסת אישרה לאחרונה את הצעת החוק שקידם השר גדעון סער לביטול הסנקציה הקבועה בחוק ההוצאה לפועל, שמנעה מחייב להמשיך להחזיק או לקבל רישיון נהיגה, רק בשל היותו בעל חוב.

בדברי ההסבר לחוק נכתב, כי הוא משקף תפיסה מודרנית בעולם המערבי ביחס להגבלות המוטלות על חייבים, כיוון שמגבלה על רישיון נהיגה מהווה חסם משמעותי לחופש התנועה של החייב, ליכולתו להגיע למקום עבודתו, ליכולתו להתפרנס ולשלם חובותיו, ולהתנהלותו היומיומית. עוד צוין בדברי ההסבר, כי לא נמצא קשר ישיר בין הגבלה זו לגביית החוב, והיא היוותה בעיקר אמצעי לחץ בלתי מידתי על חייבים.

בהמשך לכך, מהשבוע, נהגי רכב פרטי ודו-גלגלי שרישיונם הותלה מסיבות מנהליות, לא ידרשו עוד לבצע מבחני נהיגה עיוניים ומעשיים, כתנאי לחידוש הרישיון. הנוהל לא יחול על מי שרישיונם נשלל בשל עבירות תנועה וכן על נהגות ונהגים מקצועיים, המבקשים לחדש רישיון נהיגה לרכב מעל 12 טון, לאחר התלייה.

הקלה זו תחול על נהגות ונהגים המחזיקים ברישיון נהיגה לרכב דו-גלגלי (A), רכב פרטי (B), ורכב משא קל (1C). עם הסרת ההגבלה, יוכלו הנהגים והנהגות לחדש את רישיונם לאחר התליית רישיון, מיד עם תשלום האגרה. זאת, ללא קשר לתקופת ההגבלה שהוטלה עליהם.

ההחלטה תחול גם על נהגים ונהגות שרישיונם הותלה מנהלית בעבר וכעת מבקשים לחדש אותו. שאר בעלי דרגות הרישיון, שרישיונם הותלה או נשלל, חייבים לבצע מבחני נהיגה עיוניים ומעשיים, בהתאם לתקופת ההגבלה, כפי שהיה עד כה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "כמי שקידמה את הצעת החוק הזו בכנסות קודמות, אני שמחה שהחקיקה החשובה הזאת עברה ושמשרדנו מתאים את עצמו לשינוי. אני מאמינה שכמשרד עלינו להקל על הציבור ולא לבזבז את זמנו בביצוע פעולות מיותרות, זה מה שנעשה בכל תחום ותחום".

תגובה אחת ל: "בשורה לחייבים: תזורז הנפקת רישיון למי שרישיונם הותלה"

  1. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא…
    לא להאמין ממשלת בנט מתקנת את העוולות של ממשלת נתניהו

כתיבת תגובה