בשורה לתעשיינים: 60 מיליון ש"ח הוקצו לקידום פריון תעשייתי

משרד הכלכלה והתעשייה הקצה 60 מיליון ש"ח לקידום פריון התעשייה בישראל • הסיוע יינתן לגופי תעשייה באזורי עדיפות לאומית ובירושלים • המטרה: להגדיל את הפריון בתעשייה, לאפשר למשק הישראלי להקטין חסמים ולשפר את התחרות מול יתר מדינות ה-OECD

תעשייה, אילוסטרציה | צילום: דורון הורביץ, פלאש 90

הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה והתעשייה מקדמים את הפריון בתעשייה הישראלית.

פריון עבודה, הוא כלי היכול לבחון את רמת הפרודוקטיביות של העובדים במשק, האם באמת מנוצלים כל הכוחות בכל ההיבטים להגברת היעילות בעבודה.  בויקיפדיה מסבירים זאת בפשטות: כמות המוצרים או המטלות שעובד מבצע במהלך זמן מסוים – כל זה מחושב ביחס למספר משתנים, כגון: כמות העובדים במשק, המשאבים שאותם המשק דורש ומספר שעות העבודה של עובד ממוצע. הפריון במשק בא לידי ביטוי, בפער בין תפוקת המשק הבאה לידי ביטוי בתוצר במשק – לבין התשומה במשק, הבאה לידי ביטוי במספר שעות העבודה, בגודל כוח העבודה, ובמשאבים הדרושים לעבודה ותפעול אמצעי הייצור.

מכיוון שאת תפוקת המשק ביחס לתשומה נוטים למדוד בעזרת התוצר הלאומי הגולמי, את פריון העבודה נוטים למדוד בעזרת חילוק התוצר במספר העובדים במשק כ'פריון העבודה ביחס לעובד'. בצורה דומה ניתן להשיג את 'פריון העבודה ביחס לשעת העבודה', על ידי חילוק 'פריון העבודה ביחס לעובד' במספר שעות העבודה הממוצע במשק.

מחקרים ועבודות מחקר בכלכלה, מצאו מתאם חזק בין צמיחת התמ"ג הריאלי לנפש לבין הגידול בפריון העבודה, והוא נחשב לגורם משמעותי לצמיחה כלכלית.

כשמדינת ישראל נמצאת ברמת אבטלה נמוכה במיוחד, וכוח העבודה במשק מנוצל כרגע כמעט עד תום – זה הזמן לעודד את העלאת רמת הפריון לעובד, מה שיכול לגרום ליעילות העבודה ולצמיחת התל"ג והמצב הכלכלי כולו.

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף עם משרד האוצר, מקצה כ-60 מיליון ₪ במסלול סיוע להעלאת פריון בתעשייה .

על פי ההודעה שמפרסם משרד הכלכלה והתעשייה, התוכנית מבקשת לסייע להעלאת הפריון בענפי התעשייה השונים באזורי עדיפות לאומית וירושלים. הסיוע נועד להגדיל את הפריון בתעשייה (תוצר מקומי גולמי לשעת עבודה/משרה), לאפשר למשק הישראלי להקטין חסמים ולשפר את התחרות מול יתר מדינות ה-OECD.

 

הכללים המלאים, ובהם אופן ההשתתפות וגובה הסיוע שיינתן במסגרת המסלול 'תכנית להעלאת הפריון בתעשייה' מופיעים בהוראת מנכ"ל מס' 4.44 וב'נוהל תכנית להעלאת הפריון בתעשייה', אשר מפורסמים באתר האינטרנט של משרד הכלכלה והתעשייה.

מפעלי תעשייה באזורי עדיפות לאומית ובירושלים מוזמנים לקבל סיוע להעלאת הפריון במפעלם.

את כל הפרטים המלאים ניתן לראות בקישור: מקדמים את הפריון בתעשייה הישראלית.

כתיבת תגובה