רכשתם דירה בקבוצת רכישה ונתקעתם? לא תשלמו מס רכישה

מדובר במקרים בהם אזרחים שרכשו דירות במסגרת קבוצת רכישה על דירה שניה, שלא ישלמו מס רכישה כל עוד בניית הדירה הראשונה לא הושלמה שכן הם מכלים את ממונם על הוצאות מיותרות של שכירות

קבוצת רכישה | צילום: shutterstock

ועדת השרים אישרה הבוקר (א) להמשך הליכי חקיקה את הצעת החוק של ח"כ אורי מקלב המבקשת לפטור ממס רכישה אזרחים שרכשו דירות במסגרת קבוצת רכישה על דירה שניה כל עוד בניית הדירה הראשונה לא הושלמה שכן הם מכלים את ממונם על הוצאות מיותרות של שכירות.

מדובר בחיסכון מידי לאלפי רוכשי דירות במסגרות של קבוצת רכישה שנתקעו ומעוניינים לרכוש דירות אחרות בשביל לחסוך את דמי השכירות אך יאלצו לשלם מס רכישה כאדם אשר יש בידו שני דירות למרות שזה יש בידו אף לא דירה אחת.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי רוכשי דירות רבים שרכשו דירה במסגרת קבוצת רכישה נתקלים פעמים רבות בקשיים בכל  הליכי היתרי הבנייה ובביצוע עצמו ולעיתים אין התקדמות כלל במשך שנים רבות כשהרוכשים נותרים ללא מענה וללא אופק למגורים בדירה שעבורה שילמו כסף רב.

לפי החוק כיום, אם רוכש כזה מעוניין לרכוש דירה אחרת כדי לא להמשיך להשחית את כספו בשכירות, הוא נדרש לשלם מס רכישה בשיעורים החלים על מי שיש לו יותר מדירה יחידה, למרות שכרגע כלל אינו מחזיק בדירה ומצבו אף גרוע יותר עקב הכספים שכבר השקיע בקבוצת הרכישה.

על כן מוצע לקבוע, שכל זמן שבניית הדירה הראשונה שנרכשה בקבוצת הרכישה טרם הסתיימה, יראו דירת מגורים שרכש כדירתו היחידה עד שבנייתה של דירתו הראשונה תושלם.

כתיבת תגובה