בשורות טובות להורים: הטבות המס עבור בני 6-12 יימשכו

הממשלה אישרה: הורים לילדים בגילאים 6 – 12 ימשיכו לקבל נקודת זיכוי נוספת במס עד סוף שנת 2023 | אם עד יום ה-31 במאי 2023 לא תאשר הכנסת תקציב מדינה חדש, יפוג תוקפה של ההטבה ביום זה | ההטבה תאושר בפועל רק אחרי אישור הכנסת

רשות המסים | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ממשלת ישראל אישרה היום את הצעת שר האוצר להארכת תוקפה של הטבת המס המעניקה נקודת זיכוי נוספת להורים לילדים בגילאים 6 – 12 עד סוף שנת 2023.

הטבת המס ניתנה עבור שנת 2022, במסגרת מאמצי הממשלה להתמודד עם עליית יוקר המחייה. בעקבות הקדמת הבחירות הוארך תוקפה של ההטבה עד סוף פברואר 2023. הצעת החוק הנוכחית מאריכה את תוקף ההטבה עד סוף שנת 2023, אולם נקבע בה כי אם עד יום ה-31 במאי 2023 לא תאשר הכנסת תקציב מדינה חדש, יפוג תוקפה של ההטבה ביום זה.

הצעת החוק קובעת כי הורים לילדים שמלאו להם 6 שנים לפחות במהלך שנת המס אך לא מלאו להם 13 שנים במהלך שנת המס ייהנו מנקודת זיכוי נוספת במס. אישורה יביא למצב שבו אישה תהיה זכאית ל-2 נקודות זיכוי במס בגין כל ילד בגילאים אלה וגבר יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת. הורה במשפחה חד הורית, שכלכלת הילדים עליו, יהיה זכאי ל-2 נקודות זיכוי בגין כל ילד בגילאים אלה והורה אשר כלכלת הילדים לא עליו יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת.

שווי נקודת זיכוי במס בשנת 2023 הוא 2,820 ₪ בשנה ומשמעותה של כל נקודה היא הפחתה 235 ₪ מחבות המס החודשית של מי שזכאי לה.

מוקדם יותר היום אושרה הצעת החוק על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. בהמשך, תובא ההצעה לאישור הכנסת ורק לאחר אישורה ופרסום החוק ברשומות תיכנס ההטבה לתוקף.

לאחר השלמת החקיקה, תוציא רשות המסים הנחיות לציבור המעסיקים והשכירים בנוגע למימוש ההטבה. כמו כן תפעל רשות המסים לתקן באופן יזום תיאומי מס שהוגשו במהלך חודש מרץ, לפני כניסתה של החקיקה לתוקף, על מנת שהורים שערכו תיאום מס לפני שהוארך תוקף ההטבה יקבלו את נקודות הזיכוי מבלי להידרש לתיאום מס חדש.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״עוד צעד במאבק ביוקר המחיה. חידוש הטבת נקודת המס להורים עם ילדים בין הגילאים 6-12 זו בשורה חשובה להורי ישראל, במסגרת התקציב אנחנו מרחיבים את ההטבה עד גיל 18.

"המאבק ביוקר המחיה הוא משותף לכל אזרח ואזרחית בישראל, בתקציב ובחוק ההסדרים קיבלנו החלטות חשובות שיורגשו בכל בית בישראל. נקודות הזכות הן בשורה למעמד הביניים ואנחנו נמשיך את המאמץ כדי להקל על משקי הבית וההורים העובדים. עובדים למען אזרחי ישראל".

כתיבת תגובה