ב-42 מיליון שקלים: 'אלתא' רוכשת חברת בת של 'מלם תים'

אלתא מערכות רוכשת 50% מחברת אלטל מקבוצת מלם תים תמורת 42 מיליון שקל, כחלק מאסטרטגיית כניסה לשוק התחזוקה הצה"לי

מימין: אילן טוקר, מנכ"ל משותף במלם תים; שמוליק רוזנטל, מנכ"ל אלטל; יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא; ונמרוד שפר, מנכ"ל תעשייה אווירית | צילום: אלון רון

אלתא מערכות, חברה בת וחטיבה של התעשייה האווירית, רוכשת 50% מחברת אלטל מקבוצת מלם תים בסכום של 42 מיליון שקל. הרכישה מהווה צעד ביישום האסטרטגיה של התעשייה האווירית לכניסה לשוק התחזוקה והמיקור חוץ הצה"ליים בתחומים עתירי ציוד טכנולוגי.

אלטל, שתנוהל מעתה על ידי אלתא ומלם תים במשותף, מתמחה באספקת שירותי הדרכה ואימונים, וכן שירותי אינטגרציה ואחזקה של מוצרים ייעודיים, לגורמי ממשל, תעשיות ביטחוניות ומוסדות שונים. פעילות אלטל כוללת מתן שירותים מקצה לקצה לפרויקטים המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, אשר מותאמות לצרכים הייעודיים של לקוחותיה. אלטל נרכשה על ידי מלם תים בשנים 2011-2013 בתמורה כוללת של 60 מיליון שקל. הכנסות אלטל צמחו מכ-74 מיליון שקל ב-2014 לכ-110 מיליון שקל ב-2018, זאת בנטרול פעילות מערכות המידע של אלטל, אשר פוצלה לחברה חדשה בשם 4cast בסוף 2018.

אלתא מערכות הינה חברת בת של תעשייה אווירית ומהחברות המובילות בעולם בפיתוח וייצור מכ"מים ומגוון מערכות ומוצרים מתחום האלקטרוניקה הצבאית. החטיבה פועלת כבית מערכות צבאיות המבוססות על חיישנים אלקטרומגנטיים ועל טכנולוגיות מידע. מוצרי החטיבה מיועדים ומתאימים לכל זרועות הצבא ובעיקר לצורכי מודיעין, סיור ותצפית, התרעה מוקדמת ובקרה, מיגון והגנה, הרכשת מטרות ובקרת אש.

מלם תים היא קבוצת שירותי ה-IT הגדולה והמובילה בישראל, המספקת מגוון פתרונות מיחשוב מקצה לקצה בתחום טכנולוגיות המידע, תוך עמידה בתקני איכות, שירות ומקצועיות בינלאומיים. לקבוצה ניסיון מוכח של עשרות שנים בהקמה, ביישום ובאינטגרציה של מערכות מידע, והיא מעסיקה למעלה מ- 3,300 מומחים במגוון טכנולוגיות המידע, הפרוסים באתרי החברה והלקוחות ברחבי הארץ. כמו כן, למלם תים חברות בת המתמחות בטכנולוגיות ובפתרונות ייחודיים המשלימים את תחומי עיסוקה המרכזיים של הקבוצה.

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא מערכות וסמנכ"ל תעשייה אווירית, אמר כי "רכישת 50% ממניות חברת אלטל מהווה השקעה אסטרטגית עבור אלתא בתחום תחזוקת מערכות טכנולוגיות מורכבות בצה"ל ומשרד הביטחון. שביעות הרצון של לקוחותינו תלויה באופן מהותי ברמת השירות והתחזוקה הניתנים על ידנו, ואלטל תעזור לממש את האסטרטגיה שלנו בהיבט זה".

שלמה איזנברג, יו"ר מלם-תים, אמר כי "אנו נרגשים לקראת השותפות בין אלתא כחלק מהתעשייה האווירית עם אלטל, כמסגרת לפיתוח היכולות בתחום תחזקות המערכות הטכנולוגיות המורכבות ומיקור החוץ".

השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים, בהם קבלת האישורים הרגולטוריים.

כתיבת תגובה