ב-45 יום האחרונים של השנה: תקציב 2023 יעבור מקצה תיקונים

תקציב מתוקן מהיר לסוף שנת 2023: תקציב המלחמה האזרחי ימומן מהגדלת גירעון, ניתוב כספים מהוצאות הממשלה במשרדים וקיצוץ בהסכמים הקואליציוניים | התקציב יובא בהקדם האפשרי לאישור הממשלה והכנסת ולאחר מכן תחל העבודה על תקציב 2024

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת התייעצות עם בכירי האוצר על שינויי תקציב 2023 לקראת סוף השנה | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש התייעצות כלכלית עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, מנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי, מנכ״ל משרד האוצר שלומי הייזלר, יו״ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון ובכירי משרד האוצר וסיכמו על הבאת תקציב מתוקן מהיר לסוף שנת 2023.

נציגי האוצר הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב של המשק הישראלי ואת הצפי לסוף השנה. בנוסף, הציגו את התוספות הנדרשות לתקציב המדינה כתוצאה מהמלחמה. תקציב המלחמה האזרחי ימומן מהגדלת גירעון, ניתוב כספים מהוצאות הממשלה במשרדים וקיצוץ בהסכמים הקואליציוניים.

ראש הממשלה אישר את התקציב שהביא שר האוצר והשניים קבעו להביא את התקציב בהקדם האפשרי לממשלה ולכנסת.

ראש הממשלה, שר האוצר ונציגי האוצר סימנו את צמצום הבירוקרטיה והחסמים כיעד חשוב בתקציב המלחמה והציבו את עצמאותן של הרשויות המקומיות בניהול התקציב בדגש על הרשויות שסמוכות לקו העימות בדרום ובצפון כמטרה.

ראש הממשלה ושר האוצר סיכמו כי מיד לאחר שיסתיים בניית התקציב הסופי ע״י גורמי המקצוע התקציב יבוא לממשלה ולכנסת בהקדם האפשרי ומיד תחל העבודה על תקציב 2024.

כתיבת תגובה