ב-820 מיליון דולר: פיליפ מוריס מתרחבת לעולמות נוספים

פיליפ מוריס אינטרנשיונל הודיעה על השלמת רכישת חברת פרטין פארמה תמורת כ- 820 מיליון דולר | הרכישה מסתמנת כצעד נוסף אל עבר השגת היעד בו למעלה מ50% מהכנסות החברה יהיו ממוצרים נטולי עשן עד 2025, תוך יצירת הזדמנויות בעולמות שאינם קשורים לטבק וניקוטין כלל

משרדי פיליפ מוריס | צילום: יח"צ

פיליפ מוריס אינטרנשיונל (פיליפ מוריס) (NYSE: PM) הודיעה על השלמת רכישת Fertin Pharma A/S ("פרטין פארמה"), חברה מובילה בפיתוח ובייצור מוצרי אורח חיים בריא (wellness) ופרמצבטיקה חדשניים תמורת כ-820 מיליון דולר אמריקני.

"כחלק מבניית האפיק שלנו למוצרים נטולי עשן והעלמת הסיגריות הבוערות ותוך הרחבת העסקים שלנו בטווח הארוך לתחומים שהם מעבר לטבק ולניקוטין, אנחנו מברכים על התרומה של הנהלת פרטין פארמה ועובדיה לפיליפ מוריס", אמר מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית, יאצק אולצ'אק. "עתידה של פיליפ מוריס מתמקד, במדע, בטכנולוגיה ובנוהגים עסקיים ברי קיימא, כדי לספק מוצרים ופתרונות חדשניים שנועדו לשפר חיים וליצור השפעה חיובית על החברה. המומחיות המובילה של פרטין מתאימה בדיוק לחזון זה ותהווה חלק חשוב מעתידנו".

"אנחנו שמחים להצטרף לפיליפ מוריס ולפתוח פרק חדש מבחינתה של פרטין פארמה", אמר פיטר הלינג, מנכ"ל פרטין פארמה. "הודות להשתלבות במהפך של פיליפ מוריס, פרטין תיהנה ממיצוב ייחודי שיאפשר לה להמשיך לחדש, לצמוח ולשרת את לקוחותיה – ולהגשים את חזונה לאפשר לאנשים לנהל חיים בריאים יותר. המחויבות המשותפת שלנו לחידושים המבוססים על המדע ועל הצרכנים מהווה בסיס חזק לעתיד משותף מוצלח מאוד".

תוספת הטכנולוגיות המבטיחות, היכולות המצוינות וכוח העבודה המיומן של פרטין פארמה – לרבות כמאתיים עובדי מו"פ מקצועיים – תעניק לפיליפ מוריס מהירות וקנה מידה במוצרים אוראליים ייחודיים וחדשניים, כדי לתמוך במטרותיה להניב יותר ממחצית מסך הכנסותיה נטו ממוצרים נטולי עשן ולפחות מיליארד דולר הכנסות נטו ממוצרים שהם מעבר לניקוטין.- עד לשנת 2025. הודות לידע המשמעותי של פרטין פארמה, פיליפ מוריס מתכננת להגביר את נוכחותה בקטגוריה האוראלית המודרנית המתפתחת, בעזרת מגוון רחב של מוצרים נטולי עשן כגון שקיק ניקוטין שיכולים לעזור ליותר מבוגרים שאחרת ימשיכו לעשן לעבור לחלופות. בנוסף, אפשר למנף את הפלטפורמות האוראליות של פרטין פארמה – המשלימות את המומחיות של פיליפ מוריס בתחום השאיפה – כדי לפתח מוצרי wellness המבוססים על מדע, לרבות פתרונות ותוספים בתחומים כגון שינה, אנרגיה, רוגע וריכוז.

פרטין פארמה מעסיקה למעלה מ-850 עובדים ופועלת בדנמרק, בקנדה ובהודו ומתמחה במחקר, בפיתוח ובייצור של מסטיקים, תיקים, טבליות מסיסות ושיטות אוראליות יציבות אחרות לאספקת רכיבים פעילים, לרבות ניקוטין, ויצרנית מובילה של פתרונות תראפיית החלפת ניקוטין (NRT). בשנת 2020 הניבה פרטין פארמה הכנסות נטו בסך כ-160 מיליון דולר אמריקנים.

פרטין פארמה תפעל כחברה בת בבעלותה המלאה של פיליפ מוריס. פיליפ מוריס מצפה שהרכישה תוביל להשפעה זניחה על שווי המניה המדולל המותאם שלה לשנת 2021.

כתיבת תגובה