גוגל הכריזה רשמית: המוניות האוטונומיות יוצאות לדרך

חודש לקבלת אישור משרד הרישוי בפלורידה, הכריזה אחת מחברות הבת של אלפבית על השקת שירות המונית האוטונומית בתשלום • בתקופת הפיילוט ילוו נהגים את המוניות ליתר ביטחון • הכל על ההישג של Waymo

המונית האוטונומית הראשונה בעולם. Waymo One, מבית גוגל

אחת מחברות הבת של חברת האם של גוגל (אלפבית), Waymo, הכריזה בסוף השבוע רשמית על השקת שירות המוניות האוטונומיות שלה. זאת, קצת יותר מחודש אחרי שקיבלה אישור ממשרד הרישוי להפעלה של מכוניות אוטונומיות ללא נהג בכבישי קליפורניה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

במסגרת השירות, המכונה Waymo One, יוכלו לראשונה מאות נוסעים רגילים, שאינם עובדי החברה, להזמין נסיעה ללא נהג ברחבי פיניקס, אריזונה, בלחיצת כפתור דרך אפליקציה.

השירות פועל מסביב לשעון, 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע, והוא מתבצע באמצעות אפליקציית Waymo One הייעודית לכך. כל שעל הנוסע לעשות, הוא לציין את נקודת האיסוף שלו, להגדיר את היעד, וללחוץ על כפתור "Request Ride".

השירות כולל גם פיצ'ר המחשב את הערכת מחירה של הנסיעה, המתבססת על גורמים כמו זמן ומרחק ליעד שהזינו, ורק לאחר שהנוסע מגלה כי התעריף מתאים למגבלת התקציב של הנוסע – ביכולתו לאשר את הנסיעה.

מבחינת מספר הנוסעים, מאפשרות המוניות האוטונומיות את הסעתם של עד 3 מבוגרים וילד אחד בנסיעה – מגבלה דומה לשירותי נסיעות שיתופיים אחרים כדוגמת אובר וליפט. אה, ויש גם דירוג לנוסעים הבאים.

לפי Waymo, עד כה נסעו המכוניות שלהם כ-10 מיליון מיילים על כבישים ציבוריים, בנוסף ל-7 מיליארד מיילים בסימולציות. אך על מנת לוודא שהכל פועל כנדרש, יצמידו בחברה, ליתר ביטחון, נהג מלווה לתקופת תחילת השירות החדש. בנוסף, תפעיל החברה שירות 'מודיעין' באמצעות האפליקציה או בעזרת מסכים מובנים הממוקמים ברכב, מאחר ומדובר בטכנולוגיה שמרבית האנשים לא התנסו בה. הצגים המדוברים גם יציגו בכל רגע נתון את סטטוס הנסיעה והזמן המשוער להגעה ליעד.

את הפיילוט מקיימת Waymo באמצעות תוכנית ה-Early Riders של Waymo המיועדת לנוסעים שנרשמו לתוכנית. כך שאם אתם במקרה תושבי האזור, באפשרותכם להקליק כאן, ואולי תזכו גם אתם להיות בין הנוסעים המאושרים.

כתיבת תגובה