גופים פרטיים משתפים פעולה עם האינטרפול נגד פשיעה

חברת אבטחת המידע 'טרנד מיקרו' חשפה השבוע כי שיתפה פעולה עם האינטרפול ועם משטרת ניגריה, דבר שהביא למעצרה ופירוקה של רשת פשיעה מתוחכמת שהונתה גולשים רבים וגנבה כשישים מיליון דולר

פשיעת סייבר. אילוסטרציה: Sliman Khader - shutterstock

מחקר של 'טרנד מיקרו' הוביל את האינטרפול והיחידה לפשיעה כלכלית של משטרת ניגריה לחשיפתם ומעצרם של ראשי רשת פשיעת סייבר בינלאומית. מי לא נתקל בעשור האחרון ב"עוקץ הניגרי"? במסגרתו בוצעו הונאות סייבר שהתבססו על מיילים. ברוב המקרים הוצעו למקבלי המייל עסקאות השקעה משתלמות וקורצות במיוחד, או הצעות לתרומות לנזקקים שהובילו בסופו של דבר לגניבת פרטי אשראי והונאות ענק.

טרנד מיקרו המתמחה באבטחת מידע חושפת השבוע את שיתוף הפעולה שלה עם האינטרפול ועם משטרת ניגריה, שהביא בסופו של דבר למעצרם של ראשי הרשת שהואשמו בגניבת שישים מיליון דולר דרך הונאת וזיופים מבוססת מייל.

"מיקרו טרנד תומכת בארגונים ובאנשים פרטיים במאבק המתמיד בפושעי הסייבר", אמר ריימונד גנס, מנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה. "יש לנו יריב משותף ונעשה כל מה שנוכל על מנת לתמוך בכוחות אכיפת החוק במטרתם להפסיק את הפשיעה. זהו עוד ציון דרך בהתאחדות קהילת הסייבר ועבודתה המשותפת", הוסיף.

לרשת הפשיעה שראשיה נעצרו, מיוחסים כ-40% מההתקפות הסייבר ומשלוח הנוזקות שנעשו בניגריה, מלזיה ודרום אפריקה. בנוסף מייחס לה האינטרפול שיתוף פעולה עם גורמים פלילים להלבנת כספים בסין, אירופה וארצות הברית וכן שימוש בפרטי חשבונות בבנק איליסיט בו נמצא כסף גנוב.

"מעצר כזה מתאפשר על ידי שיתוף פעולה בקהילת הסייבר שמטרתה לדאוג לביטחון ברשת האינטרנט", אמר נובורו נקטני, מנהל בכיר בזרוע החדשנות הגלובלית של האינטרפול שיושבת בסינגפור. "קשה מאוד להילחם בארגוני פשיעה מסועפים ומתוחכמים, ולכן שיתוף פעולה בין כוחות שיטור ציבוריים והמגזר הפרטי כה נחוצים. טרנד מיקרו היא שותפה אסטרטגית של האינטרפול והמדינות השותפות בה, והיא תומכת בפעילות האינטרפול באספקת ידע, משאבים ואסטרטגיה על מנת להילחם בפשעי סייבר".

כתיבת תגובה