גילאון תקף את כחלון והוצא מדיון על קצבאות הנכים

גילאון: שר האוצר מתגאה בתכנית נטו משפחה ומציג את עצמו כמי שיציל את הציבור הישראלי. אבל מה עם חצי מיליון אנשים שבסך הכל מבקשים לחיות בכבוד? כחלון: יש צד שעושה ויש צד שמדבר. אתה בצד שמדבר

אילן גילאון. צילום: יוסי זמיר | פלאש 90

יושב ראש סיעת מרצ, חה"כ אילן גילאון הוא נכה. הוא לא מסתיר את זה וגם לא יכול להסתיר. היום (ב), בדיון שנערך בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, גילאון התקשה להסתיר את כעסו על שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו) שהשתתף בדיון, ולאחר חילופי דברים קשים, הוצא מהדיון.

גילאון לוחם במשך שנים על זכויותיהם של בעלי מוגבלויות. תרומתו לחוק ההנגשה ידועה ומפורסמת ובדיון שעסק היום בקצבאות הנכים, אמר לכחלון את הדברים הבאים: "לכם יש את הכוח הפוליטי לעשות את המעשה הנכון – להשוות את קצבאות הנכים לשכר המינימום. הנחתי לפני יותר מחצי שנה הצעת חוק שעברה בקריאה טרומית ברוב קולות, אז למה צריך פרופסור ועוד פרופסור, ועדה ועוד ועדה שיעשו את העבודה שהוועדה הזו – ועדת העבודה והרווחה של הכנסת – צריכה לעשות?!".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

נזכיר, הכנסת אישרה את הצעתו של גילאון וח"כים נוספים ברוב מפתיע ותוך שיתוף פעולה של חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה. גילאון: "שר האוצר והממשלה מבזים את החלטת הכנסת בכך שהם לא מאפשרים לוועדה הסטטוטורית לדון בהצעת חוק. הוועדות נועדו לזרות חול ולמסמס את העלאתה המשמעותית וההוגנת של הקצבה, ולא לסייע".

גילאון לא הסתפק בדברים הללו ועקץ את כחלון שוב ושוב: "שר האוצר כחלון מתפאר בתכניתו 'נטו משפחה', שעולה רק שלוש מאות מיליון שקל, והוא מציג את עצמו כמי שיציל את הציבור הישראלי. אבל מה עם חצי מיליון אנשים שבסך הכל מבקשים לחיות בכבוד?".

נזכיר, גם ראש הממשלה וגם שר האוצר הקימו וועדות במטרה לבחון כיצד ניתן להעלות את קצבאות הנכים. הוועדה שהקים שר האוצר בראשות פרופ' ירון זליכה, המליצה להעלות את הקצבאות ל-4,000 שקל ולהעניק להם הטבות נוספות. שתי הוועדות לא המליצו על הצמדת הקצבה לשכר המינימום במשק.

כתיבת תגובה