גם בארה"ב: סופרגז רכשה אחזקות בחב' האנרגיה מתחדשת

חברת 'סופרגז אנרגיה' רכשה באמצעות חברת בת בבעלותה, 30% מחברה צומחת וממוקדת בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב, בשם Balanced Rock Power (BRP) | ההנהלה הבכירה של BRP מביאה איתה ניסיון מצטבר רב שנים בתחום, חברי הצוות כיהנו במהלך שנותיהם בתפקידי מפתח בחברות מובילות במשק האמריקני

אנרגיה ירוקה | צילום: שאטרסטוק

תמורת למעלה מ-25 מיליון דולרים רכשה חברת 'סופרגז אנרגיה' הנשלטת על ידי קבוצת 'אלקו', ובאמצעות חברת בת בבעלותה, 30% מחברה צומחת וממוקדת בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב, בשם Balanced Rock Power (BRP), כך על פי הדיווח באתר ICE.

רכישה זו מצטרפת לשורת מהלכים של התפתחות והתרחבות. ב-ICE סקרו וסיכמו את המהלכים בכמה החודשים האחרונים. על פי הדיווח, בחודש מרץ האחרון התקשרו בחברת 'סופרגז' במזכר הבנות עם חברת Impact Projects, כשהמטרה היא הקמת מתקנים לאגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת במדינה, כשהחברה שתקדם את הפרויקט תהיה 75% בידי סופרגז ו-25% בידי אימפקט.

חודש לאחר מכן הוסיפה החברה ונכנסה לתחום האנרגיות המתחדשות, גם בתחום זה תחזיק חברת הבת שבבעלות סופרגז ב-75% של מניות שתי חברות העוסקות בתחום זה. ובחודש יולי האחרון התרחבה החברה גם לתחום אספקת חשמל ללקוחות קצה פרטיים ומסחריים, עם קבלת הרישוי מחברת החשמל. והשלמת העסקה הנוכחית, בכך משלימה עסקה זו את התוכנית האסטרטגית של 'סופרגז' בארץ ובחו"ל והגעה ללקוחות קצה.

על פי הדיווח החברה איתה מתקשרת כעת 'סופרגז' – BRP, עיסוקה היא כאמור בתחום האנרגיות המתחדשות והיא מתמקדת בייזום ופיתוח של פרויקטים 'פוטו-וולטאיים' ופרויקטי אגירת אנרגיה בקנה מידה משמעותי (Utility Scale) של בין 25 ל-650 מגה וואט שיסופקו ישירות לרשת החשמל. החברה כבר מנהלת שורת פרוייקטים נרחבים בהיקף של למעלה מ-3,000 וואט במתקני ה'פוטו-וולטאיים', ולמעלה מ-10 אלף וואט במתקני אגירת האנרגיה.

ההנהלה הבכירה של BRP מביאה איתה ניסיון מצטבר רב שנים בתחום הפיתוח של אנרגיות מתחדשות בשוק האנרגיה האמריקני, חברי הצוות כיהנו במהלך שנותיהם בתפקידי מפתח בחברות מובילות במשק.

בנוסף, בחודש יוני אשתקד ביצעה החברה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) וגייסה כ-270 מיליון שקל, חודש לאחר מכן ביצעה החברה גייסה החברה כ-206 מיליון שקל במסגרת הנפקת אג"ח.

יצוין כי חברת הבת של סופרגז תקבל זכות ווטו בדירקטוריון של BRP בכל הקשור להחלטות עסקיות ותפעוליות מרכזיות. ופיתוח הפרויקטים צפוי להסתיים במהלך השנים 2023-2025.

כתיבת תגובה