הישג ענק למרגי: לימודים בישיבה גדולה יוכרו כ 12 שנות לימוד

על המהפך רשום ח"כ יעקב מרגי מש"ס שהעלה את הנושא בפני משרד החינוך וטען כי אי הכרה בלימודים בישיבות חרדיות מונעות מהציבור החרדי להשתלב בשוק התעסוקה

כיתת לימוד בקמפוס החרדי בגן יבנה. צילום: יח"צ

ח"כ יעקב מרגי רושם השיג  גדול השבוע כאשר מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב החליט לאשר את בקשתו ולהעניק לבוגרי ישיבות אישור על 12 שנות לימוד. זאת, למרות שהם לומדים במוסדות ללא תוכנית ליבה ולמרות שרבים מהם מעבירים את שנת הלימודים ה-12 בישיבה גדולה שאינה מוסד מפוקח על ידי המשרד.

מרגי המשמש גם כיו"ר ועדת החינוך של הכנסת נימק את בקשתו ברצון והצורך בשילובם של החרדים בשוק העבודה, מתוך הרצון שלא למנוע מהם את האפשרות להתפרנס בכבוד למרות שלא למדו אנגלית ולמדו מתמטיקה ברמה נמוכה מאוד.

האישור המדובר המאשר על 12 שנות לימוד חשוב מאוד לקבלה לעבודה במקומות רבים, ובמיוחד במגזר הציבורי, ובמצב הנתון עד לשינוי ההחלטה, חרדים שלמדו בישיבה גדולה שאיננה מפוקחת ע"י המדינה וגם איננה מלמדת לימודי חול כלל, לא יכלו לקבל את האישור המיוחל.

כאמור לפני יומיים הודיע הודיע מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב למרגי על המהפך במדיניות המשרד לפיו תלמידי ישיבות חרדים יהיו זכאים לאישור על 12 שנות לימוד, אם ימשיכו לישיבה גדולה שמקבל תמיכה ממשרד החינוך. זאת, גם אינה מוסד מפוקח.

כתיבת תגובה