עד ליל בדיקת חמץ: החנויות מחויבות לקבל מכלי משקה

נתקלתם בסירוב של סופרמרקט או רשת שיווק לקבל מכם מכלי משקה החייבים בפיקדון לפני חג הפסח? דעו את זכויותיכם | בהודעת משרד הגנת הסביבה לרבנות הראשית ולבתי העסק, נאמר כי רק מערב פסח עצמו (ליל בדיקת חמץ) ולאורך ימי החג, לא יקבלו העסקים את מכלי המשקה | עד אז, סירוב לקבלם – היא עבירה על החוק

מחזור | צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה

כבכל שנה, המשרד להגנת הסביבה הודיע לרבנות הראשית, לרשתות השיווק ולבתי העסק כי במהלך חג הפסח, החל מיום ראשון 21 באפריל 2024, י"ג בניסן תשפ"ד בשעה 21:00 (יום לפני ערב פסח) ועד לסוף החג – לא יאכוף החזר פיקדון בעד מכלי משקה. וזאת, מטעמי שמירה על כשרות בפסח. עם סיום החג תשוב פעולות האכיפה לפעול כסדרה.

נתקלתם בסירוב לקבל מכלי משקה החייבים בפיקדון לפני ערב חג הפסח או לאחריו מסופרמרקט או מרשת שיווק? פנו למוקד הפיקדון של המשרד להגנת הסביבה והמועצה הישראלית לצרכנות בטלפון: 03-5100190 או בדואר אלקטרוני: [email protected].

בפנייתכם מסרו פרטים מדויקים על נקודת המכירה המדוברת. המשרד להגנת הסביבה יבחן את הנושא ויבצע אכיפה במידת הצורך כנגד גופים שיסרבו לקבל את מכלי המשקה בתאריכים שצוינו.

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לרשתות השיווק ולבתי העסק לפעול מבעוד מועד מול חברות האיסוף ולתגבר את תדירות האיסוף של מכלי המשקה לפני החג.

חוק הפיקדון חל בישראל על כלל מכלי המשקה, בין השאר כדי להתמודד עם בעיית הפלסטיק החד-פעמי במרחב הציבורי במסגרת אסטרטגיית הפסולת שמוביל המשרד להגנת הסביבה. זכרו! הדבר הנכון ביותר הוא למנוע במקור ולא לצרוך בקבוקי פלסטיק.

כתיבת תגובה