'גני אילון'-אחיסמך: שנת הלימודים תיפתח כמובטח

בישיבת עבודה בלשכת ראש העיר לוד, יאיר רביבו והממונה על תיק החינוך הוסדרה היערכות עיריית לוד לפתיחת שנה"ל ואכלוס מבני הקבע לביה"ס של החינוך העצמאי בשכונת 'אחיסמך'-גני איילון בעיר

ישיבת היערכות לפתיחת שנה"ל תש"פ בעיריית לוד | צילום: באדיבות המצלם

אחרי יותר מעשור ויותר של עיכובים מתאכלסת סוף סוף שכונת גני איילון בלוד או בשמה החרדי המוכר יותר 'אחיסמך' ועם האכלוס באות הבעיות החדשות. אתמול דיווחנו על פנייה נרגשת לשר התחבורה סמוטריץ' מאת ח"כ הרב יעקב אשר בה הוא מבקש תחבורה ציבורית הוגנת לשכונה המתאכלסת.

האכלוס באחיסמך בלוד יתחיל בחודש הקרוב ומספר המשפחות החרדיות שם יעמוד על כ-500 משפחות בשלב הראשון – אי לכך שנה"ל תיפתח שם בע"ה כמובטח, כפי שדיווח 'ביזנעס' לראשונה לפני כחודש.

לשם כך, קיימו אתמול אחה"צ ח"כ יעקב אשר ומנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין ביקור מקצועי בעיר לוד, שם נועדו עם ראש העיר יאיר רביבו, סגנו יוסי הרוש הממונה על תיק החינוך, בני סיתאלכיל הממונה על תחום התרבות החרדית, מנכ"ל העיריה אהרון אטיאס והגזבר ציון הדר והצוות המקצועי, כדי להסדיר באופן מיטבי וללא תקלות ועיכובים את היערכות העיריה לפתיחת שנה"ל ואכלוס מבני הקבע לביה"ס של החינוך העצמאי בשכונת 'אחיסמך' בעיר.

הפגישה התנהלה ברוח טובה ונידונו בה בין היתר קצב האכלוס המוגבר המתוכנן להיות בחודשים הקרובים בשכונת אחיסמך אשר במהלכו יגיעו לשכונה מאות משפחות חדשות, חה"כ הרב יעקב אשר המלווה את הקמת ואכלוס השכונה בכל השנים האחרונות ואף סייר בה מספר פעמים הסביר בפגישה כי "קיימת חשיבות רבה וקריטית לתכנון מוקדם והיערכות נכונה בכל התחומים לקראת שנת הלימודים הבעל"ט והסיוע של המנגנון העירוני הכרחי להקמה והפעלה של בית הספר החדש בפרט כאשר מתוכנן להשתמש במבני קבע לכיתות הלימוד ולא בקראוונים או מבנים ארעיים, קיים הצורך לתחזוקה קבועה ותשתיות ראויות שיתנו מענה ראוי לתלמידות ולצוות המורים".

מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין סקר בפני המשתתפים את הערכת משרדו לגבי קצב הגידול והצמיחה של בית הספר בשנים הראשונות ועמד על מגוון הצרכים המידיים הנדרשים להפעלתו, בין המשתתפים הוסכם כי העיריה תפנה את המשאבים הנצרכים לצורך אכלוס בית הספר של החינוך העצמאי ותעמוד לימינו בכל ההיבטים של הכנת התשתיות, ותפעול תקני התחזוקה השוטפים כמו חשמל, מים ועוד.

בסיום הדיון הודה ח”כ אשר לראש העיר על מעורבותו המקצועית באחריות רבה לטובת פיתוח השכונה ומוסדות הלימוד שבה, והזכיר כי דגל התורה מלווה את שכונת אחיסמך מאז ימי הקמתה הראשונים ונציגיה פועלים יחד עם ראש העיר להתפתחות וקידום השכונה בפרט והעיר לוד בכלל וציין את מתן הסיוע של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני  והחכי"ם של דגל התורה לכל פנייה של ראש העיר לקידומה ושגשוגה של העיר.

ראש עיריית לוד יאיר רביבו שאכן רואה בהצלחת אכלוס השכונה משימה אישית, הנחה את הדרגים המקצועיים לתת את מירב הסיוע לתושבי השכונה בכל שלבי האכלוס והמגורים ובמיוחד בתחום החינוך והקמת בתי הספר ומוסדות הלימוד. הוא הודה במילים חמות לח"כ אשר על הליווי המקצועי והתמיכה ואף הזמין אותו לסייר במוסדות החינוך באחיסמך-גני איילון בפתיחת שנת הלימודים הבעל"ט.

2 תגובות ל: "'גני אילון'-אחיסמך: שנת הלימודים תיפתח כמובטח"

  1. בסוף הציונים האמיתיים שלא מבחירה, הם החרדים. היחידים שבאמת מיישבים את הנגב והגליל ומונעים מהערבים להשתלט על המדינה.
    אז מי הציוני האמיתי?

  2. עד כאן כתבה תקשורתית , במציאות לא התחילה שנת הלימודים , ואף משפחה לא נכנסה לדירתה, וממשיכים להחנק בתשלומי שכירות וריביות גבוהות טרם אפשרות סידור המשכנתאות.

כתיבת תגובה