גני תקווה תצמח משמעותית: 1,700 יח"ד חדשות

הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה את תוכנית המתאר לגני תקווה • התוכנית כוללת תוספת של 1,700 יחידות דיור שייתנו מענה ליעד אוכלוסייה של כ-32,000 תושבים • כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של כ-281,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה וכן הקמת מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב 

בנייה חדשה | צילום אילוסטרציה: ביזנעס

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, אישרה להפקדה תוכנית מתאר כוללנית לישוב גני תקווה.  התוכנית שביוזמת מינהל התכנון, מתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ופיתוח העיר. התוכנית כוללת תוספת של 1,700 יחידות דיור עבור יעד של כ-32,000 תושבים.

תוכנית המתאר לגני תקווה חלה על שטח כולל של כ-2,100 דונם – המרחב המוניציפאלי של הישוב. עפ"י התוכנית, עיקר הפיתוח יהיה בצפון היישוב.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה לשמר את מערך השטחים הפתוחים הקיים ביישוב וחיזוקו על ידי פיתוח גנים נוספים בתחום השכונות החדשות שיוקמו בעיר.

כמו כן, תוכנית המתאר מציעה להקים מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב שיתחבר עם אזור תעסוקה המקודם בצפון קרית-אונו, באופן שהמרחב המשותף לשתי הרשויות יהפוך למוקד משיכה למגוון שימושי תעסוקה בתחומי תעשיית ההיי-טק והשירותים העסקיים הנהנה מיתרון לגודל ומקרבה למוסדות אקדמיה סמוכים ולתחבורה ציבורית.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "בד בבד עם קביעת יעד אוכלוסייה של 32,000 תושבים מבטיחה התוכנית בסיס כלכלי איתן וארוך טווח ליישוב גני תקווה ותאפשר איכות חיים לכלל תושבי היישוב".

במועצה המקומית גני תקווה כיום מתגוררים כיום כ-19,000 תושבים. היישוב ממוקם מצפון- ע"י דרך 471 (כביש מכבית) והעיר פתח תקוה; ממערב- קרית-אונו; מדרום- סביון; ובמזרח- במושבים גת רימון וכפר מעש.

התוכנית נערכה ע"י איזן אדריכלים ובוני ערים.

כתיבת תגובה