גפני: אשקול קיום דיון פגרה מיוחד בעניין ענף המלט בארץ

חה"כ משה גפני, יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת, ביקר במפעל המלט 'הר טוב' בבית שמש בעקבות תלונת בעליו כי יבואנים מסוימים מציפים את השוק במלט מיובא ולנוכח החשש לקיומו ופיטוריהם של יותר ממאה עובדים

גפני וגרינברג במפעל. צילומים: יח"צ

יושב ראש ועדת הכספים, חה"כ משה גפני (יהדות התורה) נענה לבקשתו של סגן ראש עיריית בית שמש, שמואל גרינברג ובא לבקר במפעל המלט 'הר טוב' שבאחד מאזורי התעשייה בעיר הצומחת. גפני הגיע למקום לנוכח מצבו  הקשה של המפעל ובשל החשש כי המפעל ייסגר ועובדיו, רובם תושבי העיר, יפוטרו.

"מפעל המלט בבית שמש הוא מפעל וותיק מפעל שקיים עוד מימיה הראשונים של בית שמש, הוא מפרנס למעלה ממאה משפחות מבית שמש, ולכך אסור לנו לתת יד לכך שמפעל חשוב שכזה ייסגר ועובדיו יגיעו חלילה לפת לחם", אמר גפני שכבר צבר ניסיון במקרים דומים דוגמת מפעל 'פרי גליל' בעבר.

מפעל המלט הר טוב מעסיק למעלה ממאה ועשרים משפחות, רובם תושבי בית שמש. בעיר חוששים שנוכח ייבוא הולך וגדל של מלט ממדינות באגן הים התיכון, תקטן הכדאיות הכלכלית שבקיומו. גרינברג אומר כי המפעל מייצר מלט עבור פרויקטים רבים של בנייה ותשתית בארץ וחלק מעובדיו אינם יודעים לעשות דבר פרט לעבודה זו.

עוד הסביר גרינברג כי לפני זמן לא רב הגישה הנהלת המפעל תלונה למשרד הכלכלה בטענה כי מספר יבואניות אחראיות להצפת השוק במלט במטרה לחסל את המפעל. הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה פתח בחקירה ובינתיים חוששים בהנהלת המפעל כי לא יצליחו להחזיק מעמד לנוכח המחירים היורדים. מה שאגב, מעורר תהיות לגבי מחירי הדירות, אך זה כבר נושא לידיעה אחרת.

גפני אמר בתום הסיור כי אם יידרש, יקיים דיון פגרה מיוחד בשאלת היצף המלט בישראל. הוא הקשיב לנציגי העובדים וההנהלה ואמר כי יפנה בעניין לשר הכלכלה, חה"כ אלי כהן (כולנו).

כתיבת תגובה