גפני: "ברגע שנעדיף להעביר הזמנות לסין, נוכל לקרוא לעצמנו מדינת חלם"

גפני טען בתוקף כי המדינה צריכה להתמקד ביצור ותעשייה ישראלים הוא גם הוסיף כי תופעת עובדי הקבלן הוא נושא חמור ברמה החברתית

משה גפני. צילום אורן כהן דוברות ההסתדרות.

"הקשר העמוק שיש לי ולחברי ועדת הכספים עם ההסתדרות הוביל להצלת עובדים במקרים רבים, כמו למשל בתע"ש, בפרי גליל ונוספים", כך אמר היום (ג) יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, בריאיון שהעניק ליו"ר אגף ארגון ומרחבים בהסתדרות אבי יחזקאל על בימת כנס ההסתדרות "צמצום פערים – משימה לאומית". גפני הדגיש כי ההחלטה לקיים כנס שמוקדש כולו לנושא של צמצום פערים מהווה "יום היסטורי".

גפני הדגיש כי הדרך לצמצום פערים בחברה הישראלית עוברת, בין היתר, דרך מדיניות של העדפת תוצרת מקומית כחול-לבן: "היתה מתפרה במצפה רמון שעבדו בה 50 נשים מבוגרות יוצאות אתיופיה. משרד הביטחון החליט שהוא מפסיק להזמין מהן ועובר להזמין מסין. כשאני שמעתי את זה, אמרתי למנכ"ל משרד הביטחון שאם עד סוף הישיבה שבה נכחנו, המתפרה לא מקבלת מהם הזמנת עבודה, אני לא מעביר את הכסף למשרד". גפני הוסיף: "ברגע שנעדיף להעביר את ההזמנות לסין, נוכל לקרוא לעצמנו מדינת חלם במקום מדינת ישראל, כי מה שנחסוך כאן יעלה לנו במחיר חברתי יקר בהמשך".

בדבריו, יו"ר ועדת הכספים מתח ביקורת חריפה על תופעת עובדי הקבלן וציין כי: "זהו נושא חמור ברמה החברתית. המשמעות היא שלעובד אין שום ביטחון תעסוקתי. אני מתחיל להישמע כמו איש הסתדרות אבל ההסתדרות היא כבר לא מה שהיה פעם, היא יותר טובה. אני משתף פעולה בכל מאבק שההסתדרות תוביל למען העובדים".

גפני התייחס גם לתכנית הסיעוד הלאומית שקידמה ההסתדרות בשיתוף עם משרד האוצר והבריאות וציין כי: "זהו נושא של כל החברה בישראל. האם אנחנו אומרים 'כבד את אביך ואת אמך' רק בשביל לקרוא בתורה בשבת או שאנחנו עושים את זה באמת? ההסתדרות עושה את זה באמת, ואנחנו איתה".

 

תגובה אחת ל: "גפני: "ברגע שנעדיף להעביר הזמנות לסין, נוכל לקרוא לעצמנו מדינת חלם""

  1. עדיף שהסימים התעסקו במה שהם טובים בו ואנשחנו נעסות במה שאנחנו טובים, אז נקנה בזול מסין ונמכור ביוקר את המוצרים שלנו, זה כלכלה ולא הסוציאליזם הזול שגפני מנסה למכור לנו, מישהו חושב שהצלת מפעלי פרי גליל הביאה תועלת? למה שהמפעל יהיה רווחי אי פעם אם כל פעם גפני יתן להם תמריצים לעבוד גרוע מהכסף של משלמי המיסים, גפני, אתה לא יודע מה היא עמדת היהדות בתחום הכלכלי, בכלל

כתיבת תגובה