גפני: "התקלות ברכבת – בגלל חילולי השבת"

בדרך עקיפה הובאו ב'יתד נאמן' לתשומת לב הנוסעים, השינויים בתנועת הרכבות בתחנות תל אביב והוזכר החשש לחילול שבת • במקביל, המשיך גפני את הקו של 'המודיע' וטען כי שורת התקלות ברכבת לירושלים הינה בשל חילולי השבת

גפני עם שר התחבורה | צילום ארכיון: דוברות ועדת הכספים

אחרי שיתד נאמן תקף היום במהדורת החינם שלו, המופצת בכ-140,000 עותקים את השינויים ברכבת ישראל שעשויים לגרום לחילולי שבת – נדמה כי הקו המנחה את הח"כים מדגל התורה – ומיהדות התורה בכלל – בנושא השבת, רק מצא ביטוי בעיתון המפלגתי.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

היום, במהלך דיון בוועדת הכספים שעסק בתקציבי למשרד התחבורה, תקף חבר הכנסת משה גפני את התנהלות המשרד וטען: "יש תקלות ברכבת לירושלים שאין להן אח ורע. תקלות לא ענייניות – פתאום הקטר בבעיה, פתאום הדלתות לא נפתחות. כל יום יש תקלה. האם עשיתם חשבון נפש, שהשבת תובעת את עלבונה? אני מאמין שכתוצאה מהעבודות בשבת יש תקלות שאי אפשר לתאר אותם".

לפני כשבועיים תקף גם ראש עיריית בני ברק את רכבת ישראל עם אותן טענות בדיוק ולפני שבוע גם 'המודיע' פרסם במאמר מערכת את הסיבה לתקלות החוזרות ונשנות: "שורת התקלות והעיכובים שחווה רכבת ישראל בדרכה לממש את הקו החדש בין ירושלים לתל אביב, נובעים מן העובדה שהקו הזה נסלל והוכשר, בין השאר תוך חילול ורמיסת קדושת השבת".

יצוין כי, הידיעה היום ביתד נאמן אודות חילולי השבת ברכבת נבעו בשל התקדמות העבודות להסבת רשת המסילות להנעה חשמלית, והתקדמות עבודות התשתית במקטע המסילה שבין תחנת תל אביב ההגנה לתחנת תל אביב סבידור מרכז.

בשל עבודות אלו גם יחולו החל מיום ראשון כ"ד בטבת (6.1.19) ו"עד להודעה חדשה", שינויים בתנועת הרכבות – בין הימים ראשון וחמישי בכל שבוע, בשעות 21:00-04:00 (תשע בערב ועד ארבע לפנות בוקר) – בקו 'רכבת הנגב', הקו המערבי (רעננה-באר שבע).

מכיוון דרום – הרכבות בקו זה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה. מכיוון צפון – הרכבות בקו זה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז.

נוסעים ב"קו הנגב המערבי" המעוניינים להגיע בזמני העבודות צפונית לתחנת ההגנה, ודרומית לתחנת סבידור מרכז, יבצעו החלפת רכבות בתחנות אלה, וישתמשו בשירותי הקווים האחרים אשר יפעלו כסדרם.

בנוסף, רכבת ישראל תפעיל מערך היסעים, ללא תשלום, עבור נוסעי הרכבות המאוחרות בקו זה, אשר יפעל סמוך לחצות. מערך היסעים זה, בשני הכיוונים, יופעל במסלולים הבאים:

דרומה –  בין תחנות תל אביב סבידור מרכז לראשל"צ משה דיין; צפונה – בין תחנות תל אביב ההגנה לרעננה מערב.

שינויים יחולו גם בימי שישי: החל מיום שישי ה' בשבט (11.1.19) בשעה 00:01 (הלילה שבין חמישי לשישי), ועד לסיום השירות מידי יום שישי, ייסגר מקטע תל אביב ההגנה-תל אביב סבידור מרכז לתנועת רכבות, ויחולו השינויים הבאים:

מכיוון דרום – רכבות בכל הקווים (למעט קו רעננה-ב"ש) תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת לוד. מכיוון צפון –  רכבות בכל הקווים תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז.

רכבות בקו 'רכבת הנגב', הקו המערבי (רעננה- ב"ש) מדרום תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה, ומצפון בתחנת תל אביב סבידור מרכז. לרשות הנוסעים בימי שישי יעמדו מספר חלופות, בין היתר מערכי היסעים (שאטלים), ללא תשלום.

כתיבת תגובה