דווקא בגלל הקורונה: הנפקה ישראלית בלונדון

ההנפקה הראשונה של חברת סייבר בבורסה האנגלית מאז 2018 • חברת הסייברסקיוריטי הישראלית BRANDSHIELD תצטרף לבורסה האנגלית • מציינת עלייה משמעותית בליבת פעילותה בשל השפעות הקורונה

יואב קרן (מימין), מייסד ומנכ"ל ויובל זאנטקרן, מייסד, מנכ"ל משותף וסמנכ"ל טכנולוגיות ב- BRANDSHIELD | צילום: אור דנון

BRANDSHIELD הישראלית, חברה מובילה בשוק פתרונות הסייבר של הגנת מותגים דיגיטלית (Brand protection) והסרת איומים ברשת (Online threat hunting), הודיעה היום שבכוונתה להירשם למסחר בשוק האלטרנטיבי (AIM) של הבורסה לניירות ערך בלונדון (LSE). 

ההנפקה תתבצע דרך השתלטות לאחור על חברת Two Shields, המחזיקה בכ-20% מהבעלות על החברה. חברת Two Shields הודיעה על כך הבוקר גם היא. חברת Two Shields תשנה את שמה ל-BRANDSHIELD Systems והתאריך בו יחל המסחר במניה הינו ה-1 לדצמבר 2020.

BRANDSHIELD גייסה במסגרת ההנפקה 3.2 מיליון ליש"ט שמטרתם לקדם את אסטרטגית הצמיחה של החברה. החברה מנוהלת ע"י המנכ"ל יואב קרן והמנכ"ל המשותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות, יובל זאנטקרן. החברה הוקמה ב-2013 על ידי יואב קרן, יובל זאנטקרן ודויד פרידמן. זוהי החברה השנייה שהקימו המייסדים כ-spin off מחברת דומיין דה נט, שהינה רשם שמות הדומיין המוביל בישראל. מטה החברה ממוקם בישראל ולה משרדים ברחבי העולם. בין משקיעיה גיגי לוי, קרן אפטרדוקס, דיוויד אסיא, יובל בהרב, קרן iAngles, משה שליסר מקרן שפע ודיים אן גלואג (Ann Gloag) המיליארדרית מסקוטלנד שהקימה את קבוצת Stagecoach.

הכסף שיגוייס בהנפקה יסייע ל BRANDSHIELD לממש את פוטנציאל הצמיחה בכמות ההזדמנויות העסקיות שהיא חווה. BRANDSHIELD מספקת פתרונות של הגנת מותגים דיגיטלית והסרת איומים ברשת, המגנים על מותגים וחברות מהנזקים הפיננסיים ונזקים למוניטין שלהם כתוצאה מפשעי סייבר, כגון פישינג, הונאות, התחזות לבכירים או מכירה של מוצרים מזויפים באינטרנט. 

יואב קרן, מנכ"ל החברה אמר: "משבר הקורונה סיפק לעברייני רשת ואמני הונאה הזדמנות להגדיל את פעילותם. פושעים בתחום הסייבר בכל העולם מנסים להרוויח בצורות שונות – ממכירת תרופות מזויפות לקורונה ועד להתקפות פישינג. התקפות אלו מנצלות את העליה בפעילות הדיגיטלית בעולם והשינוי בהתנהגות צרכנים ברשת, כגון עליה גדולה בקניות ברשת, ושימוש באפליקציות לשיחות וידאו. יותר ויותר חברות מבינות את הסכנות ללקוחותיהן, עובדיהן ולפעילותן העסקית מאיומים והונאות דיגיטליים".

עוד הוסיף קרן: "הביקוש לפתרונות המובילים של BRANDSHIELD, שיכולים להסיר מהאינטרנט את האיומים הללו, אשר יכולים לגרום לחברות נזק כלכלי ונזק למוניטין, הולך רק לעלות. ההנפקה שלנו תאפשר לנו להשקיע ולממש את ההזדמנות ולספק ערך חיובי ארוך טווח לבעלי המניות שלנו".

בגמר תהליך ההנפקה BRANDSHIELD תהיה החברה הישראלית הראשונה מאז 2018 המנפיקה מניות בבורסה בלונדון. כמו כן, תהיה החברה לראשונה המונפקת בלונדון מתחום הגנת הסייבר (סייבר סקיוריטי) מ- 2018. ישנן כרגע 22 חברות שמקורן בישראל הנסחרות בשוק בלונדון בשווי שוק כולל של 8.4 מיליארד דולר.

כתיבת תגובה