דוחות פקחי עיריית בני ברק ניתנו בניגוד לחוק

המחלקה להנחיית תובעים הודיעה לתביעה העירונית של עיריית בני ברק לחזור מעשרות כתבי אישום שהוגשו בעבירות קורונה • ההחלטה התקבלה לאחר שנמצא כי נפלו פגמים משפטיים מהותיים בהטלת הודעות הקנס העומדות בבסיס האישומים

בני ברק | פלאש 90

שוטרים כן, פקחים לא: המחלקה להנחיית התובעים בפרקליטות המדינה הודיעה היום לתביעה העירונית של עיריית בני ברק, כי עליה להודיע לבית המשפט לעניינים מקומיים בבני ברק על החזרה מכתבי אישום שהוגשו בעקבות בקשות להישפט על 78 הודעות קנס שניתנו בחוסר סמכות ע"י פקחי עיריית בני ברק ב"עבירות קורונה".

ההחלטה על החזרה מכתבי האישום התקבלה לאחר בחינת הדברים, בה נמצא כי נפלו פגמים משפטיים מהותיים בהטלת הודעות הקנס העומדות בבסיס האישומים.

מדובר כאמור בעשרות כתבי אישום שהגישה התביעה העירונית בעקבות בקשות להישפט על הודעות קנס בעבירות קורונה, אשר ניתנו בין ה- 1.4.20 ל- 19.5.20, מרביתן במחצית הראשונה של אפריל 2020. כלל הדוחות ניתנו בחוסר סמכות, שכן על פי התקנות באותה עת הסמכות להטלת הקנסות בגין הסעיפים הרלוונטיים הייתה נתונה לשוטר בלבד, ואילו הודעות הקנס ניתנו על-ידי פקחי העירייה. כמו כן, נפלו טעויות מהותיות בהודעות קנס ברישום סעיפי העבירה.

מאחר וניתנו דוחות רבים בעיריית בני ברק בגין עבירות קורונה בחוסר סמכות, ביקשה הפרקליטות מהתביעה העירונית לבחון בהקדם את כל יתר הדוחות שניתנו ברשות בגין עבירות קורונה, ולהעביר למחלקה להנחיית תובעים את הנתונים והממצאים.

בנוסף, ונוכח חומרת הדברים, תמשיך המחלקה להנחיית תובעים בביצוע בירור מעמיק של הסיבות שהביאו למצב זה, על מנת להפיק לקחים ולמנוע הישנותם של מקרים עתידיים.

כתיבת תגובה