דו"ח ה-OECD מתקרב: המשלחת הישראלית יצאה לפריז

10 שנים אחרי ההצטרפות לארגון ה-OECD, ישראל חוגגת בפריז עם הצצה לדו"ח הבא, שיכלול – על פי מה שמסכים משרד האוצר לחשוף, חיזוק לכלכלת ישראל ולצעדי ההתייעלויות שעשתה הממשלה • ומי המרוויח הוודאי מהמשלחת לפריז?

דוח הOECD מוגש לכחלון בשנת 2018 | צילום (ארכיון): דוברות משרד האוצר

בחודשים הקרובים יתפרסם הדו"ח הדו שנתי של ה-OECD על כלכלת ישראל. על פי ההערכות, ניתן לראות בדו"ח תמיכה בחוזקה של כלכלת ישראל ובצעדים שננקטו בשנים האחרונות על ידי ממשלת ישראל.

סביר להניח שלו הדו"ח היה מתפרסם בימים אלה הרי שראש הממשלה בנימין נתניהו היה מנופף בו כל הדרך לבחירות השלישיות בתוך שנה. ככל הנראה הדו"ח יתפרסם עמוק בממשלה הבאה או לקראת הבחירות הרביעיות.

תהליך הכנת הדו"ח ארוך מאוד, ובשלב הראשון ביקרו בישראל בחודשים האחרונים שתי משלחות מקצועיות של הארגון. המשלחות סקרו את הכלכלה הישראלית לעומקה וכתבו את אשר ראו והתרשמו. בשלב הבא מוצגת טיוטת הדו"ח כשכלל נציגי מדינות ה-OECD מגיבים על הטיוטה, ובימים אלו מתקיים במטה ה-OECD בפריז דיון בטיוטת הדו"ח, בוועידת ה-EDRC.

כשלב נוסף בהכנת הדו"ח יצאה לביקור בן שלושה ימים במטה ה-OECD בפריז משלחת בכירים ישראלית בראשות מנכ"ל משרד האוצר, במטרה להגיב לדו"ח הדו שנתי של הארגון על כלכלת ישראל. המשלחת כוללת, בין היתר, את הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, המשנה למנהל רשות המסים, מנהל אגף מאקרו כלכלה ומדיניות בבנק ישראל וסמנכ"לית אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה.

השתתפות המשלחת הישראלית בדיונים בפריז מהווה שלב הסיום בתהליך הכנת הדו"ח שיוצג לממשלה ולציבור בישראל בחודשים הקרובים. במשרד האוצר מציינים כי, בשלב זה לא ניתן להתייחס לממצאים בדו"ח, עם זאת, כאמור, ניתן לראות בדו"ח תמיכה בחוזקה של כלכלת ישראל ובצעדים שננקטו בשנים האחרונות על ידי ממשלת ישראל. 

במסגרת הביקור, תערוך המשלחת הקבועה של ישראל ל-OECD בראשות שר האוצר, משה כחלון, אירוע מיוחד לציון עשור להצטרפותה של ישראל לארגון. באירוע ישתתפו גם נציגי המנהיגות הבכירה של הארגון, שגרירי המדינות החברות בארגון, נציגי המשלחות הלאומיות וכן נציגים בכירים של חברות הייטק ישראליות שיציגו באירוע את עמידתה של ישראל בחזית זירת החדשנות והמו"פ. בארגון ציינו כי חברות ישראל ב-OECD הייתה אחד הגורמים החשובים שתרמו לחיזוק יכולתה להשיג את מטרותיה בתחום הכלכלה והחברה.

תמונות האירוע והדו"ח המחמיא כמו גם אשרורי דירוג האשראי ודוחות נוספים, יוכלו ללוות את שר האוצר הפורש משה כחלון בדרך למשרות עתירות ממון והשפעה במגזר העסקי. פרישתו של משה כחלון ממשרת שר האוצר, תתרחש רק לאחר הרכבת הממשלה הבאה וכניסת שר אוצר חדש למשרד. השאלה האם יהיה זה ניר ברקת מהליכוד או אבי ניסנקורן מכחול לבן – תמשיך להדהד עוד זמן רב במסדרונות המשרד ובמרחבי הפוליטיקה הישראלית.

כתיבת תגובה