דו"ח מדאיג לאפל: שיאומי מובילה את שוק המחשוב הלביש

ענקית הטכנולוגיה הסינית שיאומי חוטפת מידי אפל את כתר המחשוב הלביש, עם צמיחה של 90% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • החברה היחידה עם צניחה בשוק הצומח – פיטביט

שעון חכם | צילום: pixabay

שיאומי מובילה את שוק המחשוב הלביש, אפל מאבדת את הכתר ויורדת למקום השני, ואחריה פיטביט, וואווי וסמסונג. כך עולה מנתוני חברת המחקר IDC שהתפרסמו השבוע.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

במסגרת הדו"ח, ניתחה החברה את משלוחי המכשירים, שמהווים אינדיקציה משמעותית לאחיזה בשוק. שיאומי מובילה את הדירוג עם השילוח הגדול ביותר של מכשירים ברבעון השלישי – 6.9 מיליון צמידים ושעונים חכמים. אפל, שהובילה את השוק עד לרבעון האחרון ירדה למקום השני עם 4.2 שעוני אפל ווטש שמכרה.

למרות שהשוק כולו בצמיחה, רושמת פיטביט הוותיקה ירידה במספר המכירות ועל פי המחקר שילחה ברבעון האחרון 'רק' 3.5 מיליון יחידות. וואווי וסמסונג שילחו 1.9 ו-1.8 מיליון מכשירים, בהתאמה. על פי הדו"ח, ברבעון האחרון נשלחו לחנויות 32 מיליון מוצרי מחשוב לביש, בסך הכל – צמיחה בהיקף מדהים של 21.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

על פי הדיווח של GSMArena, הסיבה לצמיחה המפתיעה של שיאומי נעוצה באסטרטגיה החדשה של החברה – להתרחב לכל העולם. בעוד שבעבר הפיצה החברה 80% ממכשיריה אך ורק בתוך מדינת הבית שלה, סין, הרי שברבעון החולף היא החלה להשקיע יותר בשיווק לחו"ל, בעיקר בהודו, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. המוצר הנמכר ביותר שלה היה צמיד הכושר המוזל Mi Band 3, כך על פי הערכות גורמים בענף.

למרות שהפסידה את הכתר, עדיין רושמת אפל צמיחה די-מרשימה של 54% במכירות המחשוב הלביש, אך זוכה ל'עקיפה' מצד המתחרה העקרית שלה, סמסונג, שרושמת זינוק של 90% בהיקף המכירות של שעוניה החכמים. פיטביט כאמור, רושמת ירידה במכירות – מאה אלף פחות מהרבעון המקביל אשתקד.

כתיבת תגובה