דיווחו על כוסות והבריחו סיגריות בשווי מיליוני שקלים

מכולה שאמורה הייתה להכיל סוכות זכוכית, עשתה את דרכה מנמל אשדוד למחסן בבקה אל גרבייה. שוטרים וחוקרי מכס שפשטו על המחסן, גילו במקום מעט מאוד כוסות זכוכית והרבה מאוד סיגריות

הסחורה המוברחת. צילום: רשות המיסים

ביום חמישי האחרון נעצרו על ידי רשות המיסים שלושה חשודים המעורבים בהברחת מכולת סיגריות לישראל תוך התחמקות מתשלום מס בהיקף של מיליוני שקלים תוך הצהרה כי מדובר ביבוא של כוסות זכוכית. מעצרם הוארך עד אתמול.

ברשות המיסים אומרים כי השלושה, אבינועם פרידפרטיג מנתניה, ג'מאל סואלחה מבקה אל גרבייה ומוחמד אבו-עביד ממייסר, פעלו יחד על מנת להבריח סיגריות לישראל מבלי לשלם את המס המוטל עליהן.

בבקשות המעצר צוין כי היבוא בוצע על-ידי חברת 'מעגל לבונה סחר ושיווק הרשומה על שם חמותו של פרידפרטיג והוא זה שמפעיל אותה, כך לדבריו. המכולה, בהתאם למסמכי היבוא, הייתה אמורה להכיל כוסות זכוכית, אולם, לא כך היו פני הדברים.

לפני כשבוע יצאה המכולה מנמל אשדוד בדרכה לפריקה במחסן בבקה אל גרביה, המושכר על-ידי סואלחה, כך לטענתו. צוות שוטרים וחוקרי מכס פשטו על המחסן בשעת הפריקה, שבוצעה בנוכחות החשודים, ואז התברר כי רק מקצתה הכילה ארגזים של כוסות זכוכית ומרביתה של המכולה, בגודל 40 רגל, הכילה סיגריות מוברחות.

כתיבת תגובה