דיפ אינסטינקט: כיפת הברזל של עולם הסייבר

דיפ אינסטינקט, מובילה עולמית בישומי בינה מלאכותית להגנה בפני התקפות סייבר ברשת, גייסה 100 מיליון דולר בסבב D למימוש המשך הצמיחה המהירה של החברה • ענקית ההשקעות בלאקרוק הובילה את סבב הגיוס הנוכחי • רשימת הלקוחות של דיפ אינסטינקט שילשה עצמה בשנה האחרונה • גאווה ישראלית בראש הרשימה העולמית של הגנות הסייבר

גיא כספי מנכ"ל ומייסד דיפ אינסטינקט | צילום: נופר חסון הנדלמן

החברה הישראלית דיפ אינסטינקט, מובילה עולמית וחלוצה ביישומי בינה מלאכותית בעולם אבטחת המידע, הודיעה בסוף השבוע על סגירת סבב גיוס D בהיקף 100 מיליון דולר בהובלת ענקית ההשקעות בלאקרוק, בשיתוף עם אן ווג'קיקי, קבוצת טודו ואנטייטלד אינווסטמנט ומשקיעים קיימים, ביניהם: Millennium, Unbound (קרן הענק בלונדון שנוסדה ע"י משפחת Mittal, בעלת ענקית התקשורת והפלדה) ו- Coatue Management.

בסבב הקודם (C) שהתרחש בפברואר גייסה החברה המיישמת פתרונות תשתית למידה עמוקה ובינה מלאכותית לפתרונות סייבר הגנתיים, 43 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי מכפיל את ההון שנמצא בידי החברה, ומביא את סך ההשקעה בה ל 200 מיליון דולר. כספי הגיוס הנוכחי יאפשרו לחברה לממש את תוכניות הצמיחה המהירה שלה ל-2021 והלאה.

החברה לא מסרה לפי איזה שווי נעשה הגיוס, אולם בראיון ל-TheMarker אמר גיא כספי המנכ"ל "אנחנו מאד קרובים להיות חד קרן". המשמעות היא שווי של כמיליארד דולר. כספי הוסיף כי החברה מתכננת סבב גיוס חמישי בתחילת 2022 גדול באופן משמעותי מהנוכחי, "בו נהיה שווים כבר כמה מיליארדי דולרים ואז נהיה מוכנים ללכת לשוק הציבורי".

הסיבה לסבב נוסף בתוך חודשיים טמונה בהתפתחות המואצת של החברה. בחברה מספרים כי רשימת הלקוחות של דיפ אינסטינקט שילשה עצמה בשנה האחרונה, והיא כוללת עשרות רבות של חברות גלובליות מובילות בתחום הפיננסים, שירותי בריאות, תעופה, ביטוח וחברות טכנולוגיה. זרועות החברה נשלחות לכל העולם, צפון אמריקה, אירופה, מזרח אסיה ואוסטרליה ורשימת הלקוחות כוללת מספר חברות המדורגות ברשימות Global 2000 ו- Fortune 500, שחתמו ברבעון הראשון של 2021. מדובר על מיליוני מכשירים שמוגנים על ידי החברה.

הפתעה מ-HP

דיפ אינסטינקט מעסיקה כיום למעלה מ-250 עובדים בארבעה אתרים, ישראל, ארה"ב, אירופה ויפן והיא נחשבת לחברה פורצת דרך בתחום הגנת הסייבר. החברה נוסדה בשנת 2015  על ידי חמישה יוצאי ארגוני ביטחון: גיא כספי – מנכ"ל; ד"ר אלי דוד מאוניברסיטת בר-אילן, חוקר בתחום הבינה המלאכותית; נדב ממן, לשעבר בכיר בצ'ק פוינט; עו"ד יואל נאמן, בנו של שר המשפטים לשעבר יעקב נאמן ז"ל ודורון כהן.

כספי נמנה גם על מייסדיה של חברת הסייבר הממד החמישי שגנץ שימש כיו"ר שלה, כך על פי דיווח ב'כלכליסט'. כספי עזב את החברה מעט לפני שנסגרה בדצמבר 2018. עוד דווח כי שר הביטחון בני גנץ מחזיק ב-0.55% ממניות דיפ אינסטינקט, שהיו שוות עוד לפני הגיוס הזה כ-4.5 מיליון שקל. ההערכה היא כי שווי האחזקות שבידיו יגדל בשל הגידול המשמעותי בשווי החברה, למרות הדילול שהוא צפוי לספוג.

על פי הדיווח, הודיעה החברה בחודש מאי 2019 כי ענקית המחשבים HP בחרה לשלב את הפתרון שלה במערכת ההגנה של מחשבי הדור הבא שלה. מדובר היה בהפתעה כלל עולמית וזינוק פורץ דרך עבור החברה הישראלית.

פתרונות לאיומי הייחוס

הפלטפורמה הייחודית של דיפ אינסטינקט מבוססת רשתות נוירוניות עמוקות, (התחום המתקדם ביותר בבינה מלאכותית המחקה את דרך החשיבה והלמידה של מח האדם) יכולה לזהות, למנוע ולנתח בזמן אמת תקיפות סייבר בכל נקודות החולשה של הארגון, החל מנקודות הקצה, דרך הענן והרשת הארגונית באופן מידי, וזאת בניגוד למערכות הבטחה מסורתיות שבעיקר עוסקות בהגנה בפני איומים מוכרים, ומזהות התקפות סייבר, רק לאחר שכבר אותרה חדירה  לרשת הארגונית או למכשירי הקצה.

גיא כספי הסביר כי, "בעודנו נכנסים לתקופה של צמיחה מהירה, סבב הגיוס הנוכחי יתמוך בגידול המהיר במכירות ובשיווק, ובד בבד יאפשר לנו להמשיך להוביל במחקר ופיתוח של תחום הלמידה העמוקה ויישומים נוספים בעולם הסייבר, כמו ניתוח מהיר של כמויות דאטה גדולות.

"קבוצות המחקר והפיתוח שלנו מרחיבות את פלטפורמת הלמידה העמוקה הייחודית שלנו מעבר לנקודות הקצה, גם לתוך הענן ,לרשת ולאחסון, וזאת על מנת לענות על כל צרכי הלקוחות שלנו ולתת מענה אמיתי ומהיר של מניעה, לפני שמשהו מתרחש ולא רק של זיהוי המתקפה כמו רב החברות וכל זאת ללא מגע יד אדם או צורך באנליסטים".

בראיון ל-TheMarker הסביר כספי, כי "איומי הייחוס התפתחו פשוט בצורה מפחידה, וארגונים רוצים לרכוש עוד פתרונות ולעבות את מערך האבטחה". הוא הוסיף כי "אנחנו כרגע 250 איש, מהם 150 בישראל, ולפי תוכנית העבודה רוצים להגיע ל-400 איש עד לסוף השנה. בשנה האחרונה הרחבנו את המוצר: מפתרון שמטפל בנקודת הקצה בלבד יש לנו עכשיו גם פתרון רשת, שמתחרה בצ'ק-פוינטים של העולם, ומוצר הגנה על הענן ועל האחסון".

ביטוח לדיווחים כוזבים

מערכות החברה משתמשות בלמידה עמוקה כדי לזהות ולנטרל איומי סייבר, אי לכך טוענת החברה כי כלי הגנת הסייבר שלה הם היעילים והאפקטיביים ביותר בשוק. בנקודה זו ראוי לעצור ולהסביר: למידה עמוקה מחקה את היכולת של המוח האנושי ללמוד. מרגע שהמוח לומד לזהות אובייקט, תהליך הזיהוי נעשה טבעי ופשוט, דומה לכך, מרגע שהבינה המלאכותית של דיפ אינסטינקט לומדת לנטרל כל סוג של איום סייבר, יכולות הזיהוי והנטרול שלה נהפכות לאינסטינקטיביות.

כתוצאה מיכולת זו, כל סוג של תוכנה זדונית, חדשה או מוכרת, הנראית לראשונה, המבוססת על חולשת זירו דיי, תוכנת כופר או APT (תקיפות רחבות היקף), ותקיפה מכל סוג שהוא, מזוהה על ידי התוכנה מראש ומנוטרלת מיידית (בZero-Time) בכל מקום ברשת, בעמדות הקצה או בנייד – וכך מתאפשרת שכבת הגנה רב-שכבתית. בשורה התחתונה, מערכות החברה עוצרות איומים חדשים, שלא נצפו קודם לכן וזאת בפחות מ-20 מילי שניות, ומצמצמות את מספר הדיווחים הכוזבים ב99%, הצמצום המשמעותי ביותר בתעשייה.

כראייה לביטחונה של החברה במערכותיה היא מעניקה ללקוחותיה ביטוח נגד דיווחים כוזבים. זאת אחריות ראשונה במינה בתעשייה זו בנוסף לביטוח הגדול ביותר שקיים נגד תוכנות כופר. הביטוח נעשה בגיבוי חברת Munich Re. פתרון הZero-time של דיפ אינסטינקט  להגנה בסייבר מבוסס על הפלטפורמה היחידה בשוק ההגנה בסייבר הבנויה על תשתית למידה עמוקה, דבר המאפשר לחברה לנטרל איומי סייבר במהירות גבוהה יותר מכל פתרון הגנה בסייבר אחר.

השקעה נבונה

יתרה מזאת, לפי המחקר של חברת ייעוץ ההשקעות Forrester Consulting על פתרון עמדות הקצה של דיפ אינסטינקט, ארגון או עסק יחסכו על פני שלוש שנים כ-3.5 מיליון דולר, לעומת עלות של 600 אלף דולר בלבד, מה שיביא את ההשקעה לשווי נקי של 2.9 מיליון דולר והחזר על ההשקעה ל446%. (מדובר על ארגון בסדר גודל של 7000 עמדות קצה וצוות של 15 אנשי הגנה בסייבר היושבים בארה"ב).

ליין בס, יו"ר דיפ אינסטינקט ציין כי, "היתרונות הגלומים בטכנולוגיית הלמידה העמוקה שלנו ישנו את הדרך שבה התעשייה מסתכלת על חברות הגנה בסייבר. אני רואה את הפלטפורמה שלנו נהפכת לאבן יסוד בכל תחום ההגנה בסייבר כבר בשנים הקרובות. עם תמיכתם של המשקיעים שלנו, דיפ אינסטינקט תמשיך להתפתח בתור החברה היחידה שהצליחה לפתח יכולות חיזוי ומניעה מראש של פרצות סייבר, ולמעשה תחסן עסקים וארגונים בהיבטי ההגנה בסייבר".

כתיבת תגובה