'דלתא' נאלצת להיפרד מ'דונטוק' ולעבור ל'וואטסאפ'

'דלתא מובייל' – המספקת מכשירים מסוננים ללא אפשרות דיבור תעבור משימוש באפליקציית Dontalk (דונטוק) ששימשה כ'ווטסאפ' מסונן לשימוש ישיר באפליקציית וואטסאפ הרשמית של החברה • בינתיים, הלקוחות מתבקשים להתאזר בסבלנות ומתרגלים לרובוט החדש שיסנן עבורם את התכנים

תכנת הוואטסאפ על מכשיר 'דלתא מובייל' | צילום: 'ביזנעס'

ספקית המחשבים הניידים העסקיים המסוננים 'דלתא מובייל', שאיתה חתומה בין היתר חצר גור עבור חסידיה המאושרים לשאת את המחשב הנייד העסקי הנחזה כטלפון נייד – אך נעדר יכולת דיבור – תעבור משימוש ב'דונטוק' שעד היום שימש כתחליף לאפליקציית וואטסאפ הרשמית. מעתה, יתאפשר ללקוחות 'דלתא' להתקין את האפליקציה הרשמית, כאשר הסינון יתבצע במכשיר עצמו ע"י רובוט שפותח למטרה זו.

לפי הודעת חברת 'דלתא' ללקוחות, הצורך למעבר זה נובע מכך שגרסת הדונטוק הנוכחית התיישנה ובנוסף מכך שחברת ווטסאפ החלה לנעול משתמשי דונטוק.

"גרסת הדונטוק הנוכחית התיישנה ותפסיק לפעול בימים הקרובים. בנוסף, חברת וואטסאפ החלה לנעול חשבונות שאינם משתמשים באפליקציה הרשמית שלהם, ואף הודיעו שיתבעו משפטית מי שיעבור על התנאים שלהם (כלומר מי שיאפשר שימוש בוואטסאפ באפליקציה לא רשמית). לאור זאת, חברת 'דלתא מובייל' לא תספק יותר את הדונטוק ולא תבצע סינון בתוך אפליקציית וואטסאפ", נאמר בהודעת החברה ללקוחות.

"כדי שנוכל לאפשר ללקוחותינו את השימוש בווטסאפ תוך הקפדה על הוראות הכשרות, פיתחנו 'רובוט' מיוחד שבאמצעות ניהול המכשיר יוכל לבצע סינון טוב יותר גם בעת שימוש באפליקציות כגון אלו. הרובוט סוגר את האפליקציה כשעליו לחסום משהו. רובוט זה עדיין באמצע הפיתוח, בתקופה הקרובה צוות הפיתוח שלנו ימשיך לפתח אותו ולהוסיף לו פקודות נוספות שיאפשרו ללקוחותינו שימוש מירבי במכשיר ובאפליקציות מבלי לוותר על רמת הכשרות.

"למותר לציין, שאנו מקפידים על פרטיותכם והרובוט לא שולח אלינו חומר ממכשירכם, הוא מבצע את ההחלטות במכשיר עצמו, וכמובן לא שולח אלינו התכתבויות או כל חומר מהמכשיר… …לאחר שהרובוט יהיה פעיל במכשירך, תוכל להוריד מחנות האפליקציות האישית שלך את האפליקציה הרשמית של חברת וואטסאפ".

בהמשך מציינת 'דלתא מובייל' את רשימת הסינונים המבוצעים לעת עתה ע"י הרובוט: "לא ניתן לצפות בסרטים ובקבצי אנימציה (GIF) או לשלוח אותם; כל סרט או קובץ אנימציה וכן סטיקרים שיגיעו למכשיר יימחקו מיידית; החומר שהיה לך לפני שהפעלת את הרובוט יגובה אוטומטית לאחסון המכשיר לתוך תיקיית WhatsAppSaferFoneBackup.

"לא ניתן לצפות בפרטי איש קשר (וזאת בגלל תמונות הפרופיל המופיעות שם)". 'ביזנעס' מציין רק, כי מבדיקה שערכנו במכשירי 'דלתא' עלה, כי אכן הצצה בפרטי איש קשר 'זורקת' את המשתמש מחוץ לאפליקציה ע"י הרובוט, אולם עדיין ניתן לראות מימין, את תמונת המשתמש המוקטנת.

כמו כן, "לא ניתן להוציא ולקבל שיחות טלפון או שיחות וידאו; לא ניתן לצפות בסטטוסים או לעדכן את הסטטוס שלך; לא ניתן ליצור רשימות תפוצה; לא ניתן לעשות שימוש ב-Whatsapp Web; לא ניתן להצטרף לקבוצות באמצעות קישור (לינק) אלא רק אם מנהל הקבוצה יצרף אותך; לא ניתן לצפות בהודעות באמצעות חלון קופץ (Popup)".

לדברי החברה, "מצב הסינון הזה הוא זמני בלבד, כיון שאנחנו מודעים לכך שבין הסיבות לכך שהנך לקוח של חברתנו, נמנית רמת הכשרות שאנו מקפידים עליה. לאור זאת, נמשיך בפיתוח הרובוט בצורה אינטנסיבית כדי להעלות את רמת הסינון יחד עם מתן האפשרות לשימושים להם הנך זקוק לפרנסתך ושחלקם נמנע ממך באופן זמני".

כמו כן, החברה מודעת לכך כי "בשל העומס הצפוי בימים הקרובים, נודה באם תוכלו לגלות סובלנות לעיכובים במענה".

כתיבת תגובה