דמי ההבראה למגזר הפרטי עלו ל-382 ש"ח ליום

לראשונה זה שבע שנים, עודכנה קצובת דמי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי ל-382 שקלים ליום • דמי ההבראה אמורים להיות משולמים במשכורת חודש יולי לכשני מיליון עובדים שכירים במגזר הפרטי • כעת פנו ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי לשרת הכלכלה ולממונה הראשית על יחסי העבודה בבקשה לצו הרחבה שבעזרתו יוחל ההסכם על כלל המשק 

אילוסטרציה | צילום: elbud, שטארסטוק

ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי חתמו על הסכם לעדכון קצובת דמי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי. הוסכם בין הצדדים כי גובה השתתפות המעסיק בהוצאות ההבראה והנופש של העובדים יעמוד בשנת 2021 על 382 שקלים לכל יום הבראה (במקום 378 עד כה). מדובר על העלאה ראשונה זה שבע שנים שנובעת מעלייה במדד המחירים לצרכן, בצורה שסיימה את תקופת ההקפאה והשחיקה של דמי ההבראה.

דמי ההבראה אמורים להיות משולמים במשכורת חודש יולי לכשני מיליון עובדים שכירים במגזר הפרטי. מדובר בהטבה חשובה לעובדים, במיוחד בצל תקופת הקורונה.

לאחר חתימת ההסכם פנו הצדדים לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ולממונה הראשית על יחסי העבודה עו"ד רבקה ורבנר, בבקשה להוציא צו הרחבה ולפיו יחול ההסכם הזה על כלל העובדים והמעסיקים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "כמו שידענו לשלב ידיים למען חיזוק המשק במהלך המשבר, גם כעת – יחד עם נשיאות המגזר העסקי, אנחנו מביאים בשורה לעובדים בדמות העלאת דמי ההבראה. חיזוק העובדים הוא גם חיזוק למעסיקים, וזה צעד נוסף בשילוב הכוחות שנועד להצמיח את הכלכלה הישראלית".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: "נשיאות המגזר העסקי פועלת כל העת מצד המעסיקים ליצירת ודאות במשק, על אחת כמה וכמה בתקופה של חוסר ודאות. על כן עדכנו את ההסכם הקיבוצי בדבר דמי ההבראה. נמשיך לפעול יחד עם ההסתדרות למען שמירה על האינטרס המשותף של המגזר העסקי לצד שמירה על העובדים".

סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג אמר: "עדכון תעריף קצובת ההבראה היא בשורה משמעותית לציבור העובדים, שתסייע כלכלית למשקי בית רבים, בדגש על תקופת חופשת הקיץ וחגי תשרי".

לקח חלק בחתימת ההסכם עו"ד ישי פולק, מנכ"ל התאחדות האיכרים ויו"ר ועדת עבודה של נשיאות המגזר העסקי.

כתיבת תגובה