דרושים תיירים ישראלים: בימי החנוכה, יוון בקמפיין בעברית

ספק אם במשרד התיירות היווני בחרו את מועד השקת הקמפיין על בסיס הכרת ההיסטוריה היהודית, אך את קמפיין הרשת אי אפשר לפספס בימי החנוכה • כך מזמינה יוון את התיירים הישראלים לאיים שלה • גלריה: מבט מרהיב לאיים הפלאיים

דגל יוון | צילום: Anders Kristensen, Pexels

את המחקר על עד כמה יש קשר בין מדינת יוון הנוכחית למאורעות חג החנוכה אותו אנו מציינים השבוע, אפשר להשאיר לחוקרים, ללמדנים ולהיסטוריונים, אך את הקמפיין הזה אי אפשר לפספס – בטח שלא בימי החנוכה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בימים האחרונים נחשפים ישראלים רבים לקמפיין רשת בעברית, המקודם בשורה של רשתות חברתיות ופלטפורמות דיגיטליות, בשפה העברית ותחת החשבון הרשמי של משרד התיירות היווני.

יוון, שרק לפני שנים אחדות הייתה לסמל הקריסה הכלכלית הגדולה ביותר באיחוד האירופי מזה עשורים, השתקמה בניגוד לתחזיות רבות – ולא מעט בזכות התיירים הרבים המבקרים בה. עם זאת, מעטות המדינות המזמינות את הישראלים לבקר בהן באמצעות קמפיין בשפה העברית.

"ברוכים הבאים ליוון, יעד מושך בכל ימות השנה", נכתב באחת המודעות במרשתת. "הכירו את ההיסטוריה והתרבות המפוארת של יוון. בקרו בלמעלה ממאה איים מיושבים ותהנו מה'דילוג' מאי לאי. תורו את החלק היבשתי של יוון ותיהנו ממטעמי המטבח היווני".

כך זה נראה בטוויטר

המשבר הכלכלי הגדול שפקד את המדינה לפני כעשור, והביא לאחת ההגירות הגדולות ביותר שנרשמו במדינות האיחוד האירופי – כמעט חצי מיליון יוונים שעזבו את מדינתם מאז החל בה משבר החוב ב-2010, כמעט ולא הותיר תקווה להיחלצותה של המדינה מהמשבר. אך לפני מספר חודשים היא הכריזה לראשונה כי צלחה את המשבר ואף יצאה משמונה שנים של תלות בחילוצים בינלאומיים והחזרת הלוואות.

ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, שהכריז זה מכבר כי הכלכלה החלימה, חשף לפני מספר חודשים תוכנית כלכלית חדשה ליוון, ודחק ביוונים שגלו לשוב למדינה כדי לסייע בבנייתה המחודשת. גם מנהיגי אירופה בירכו במהלך השנה על סיום המשבר במדינה. עם זאת, רבים מאזרחי יוון, שגלו בעיקר לצפון היבשת, עדיין לא סומכים על הכלכלה היוונית ובוחרים להישאר במקום מושבם החדש.

הכלכלה היוונית אמנם מצומצמת לעומת זו שהייתה לפני עשור וחמישית מהיוונים עדיין מובטלים, אך אין מי שלא מסכים עם העובדה כי משהו טוב עובר על המדינה.

ענף התיירות כאמור, נחשב לאחד המרכיבים העיקריים לצמיחה בכלכלה היוונית ולסיוע בהתאוששותה. זאת, הודות לזרם התיירים הגובר.

מספר התיירים המבקרים ביוון עולה בעשור האחרון בכ-11% בשנה. חלק מהעלייה מיוחסת לחששות מסערה בטורקיה ובמזרח התיכון, חלקה האחר לעלייה בתיירות של המעמד הבינוני העשיר באסיה. רק השנה ביקרו ביוון למעלה מ-32 מיליון מבקרים, נתון שיא שטרם הכירה המדינה – פי שלושה מהאוכלוסייה היוונית.

כעת כאמור, ממשיכה המדינה להשקיע בעידוד התיירות הישראלית. אך מועד עליית הקמפיין לאוויר, היא ללא ספק חידת חג החנוכה.

כתיבת תגובה