בחסדי שמים: הסתיימה בשלום נחיתת החירום הדרמטית

מטוס שהמריא מקלן לישראל הותיר אחריו שרידי צמיג • הופעלה דרגת חירום 3, הכוללת איבוד צמיגים בהמראה, וכוחות הצלה רבים מציפים את נתב"ג • לאחר כוננות שכמותה לא ידעה נתב"ג מזה שנים – נחת המטוס בשלום ב"ה

מטוס אלקטרה אייר נחת בשלום בנתב"ג | תמונה: Flash90

דרמה התרחשה בנמל התעופה בן גוריון לקראת נחיתתו של מטוס שהמריא מקלן שבגרמניה, ונחת בישראל ב-16:30 זמן משוער.

לאחר שהמטוס – של חברת 'אלקטרה אייר' מסוג בואינג 737-400 – המריא לדרכו ע"י חברת צ'רטר בולגרית, נמצאו שרידי צמיג על מסלול ההמראה. הודעה מקלן הועברה לנמל התעופה בן גוריון ובמקביל לקברניט המטוס.

על סיפון ה'אלקטרה אייר' 152 נוסעים ואנשי צוות, ובמגדל הפיקוח בבן גוריון ביקשו מצוות הטיסה לבצע יעף מול המגדל כדי לבדוק באיזה צמיג מדובר ומה מצבו.

מרשות שדות התעופה נמסר, כי "לאור ממצאים נוספים על מסלול ההמראה, נערך נמל התעופה בן גוריון לחירום 3. כמו כן נערך נמל התעופה רמון לקליטת מטוסים מנתב"ג. מטוסי חיל האוויר יבדקו את המטוס ויעבירו דיווח למנהל נמל התעופה בן גוריון דרך מגדל הפיקוח. המטוס ינחת על מסלול 30 ממזרח למערב".

ממד"א נמסר כי "צוותי מד"א הכוללים אופנועי חירום של מד"א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ בדרכם לנתב"ג לאבטח נחיתת מטוס עם תקלה".

אירועי חירום כהכנה לנחיתות חירום בנתב"ג הן דבר די שיגרתי, אך הפעם נערכים לאירוע רציני – גם בכמות הכוחות.

דובר צה"ל אמר: "כחלק מההיערכות לנחיתת החירום בנמל התעופה בן גוריון הוזנקו זוג מטוסי קרב מסוג ״סופה״, שמלווים את המטוס החל מכניסתו למרחב האווירי של ישראל. הטייסים בחנו את מצב הגלגלים וזיהו קרע בגלגל השמאלי האחורי של המטוס. כמו כן, קוצרו כוננויות מסוקי חילוץ. לשטח נמל התעופה הוקפצו צוותי חילוץ והצלה ורפואה של צה"ל".

בחסדי ד', המטוס נחת בשלום בנחיתה רגילה, ללא שנאלץ לנחות בנחיתת גחון שהייתה עלולה להסתיים באסון.

שר התחבורה וחבר הקבינט מדיני ביטחוני בצלאל סמוטריץ כתב לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו: "ברוך השם אפשר לנשום לרווחה. אמנם עם פנצ'ר באחד הגלגלים אבל המטוס נחת בשלום. תודה לאנשי רש"ת, לאנשי שדה התעופה, ולכל כוחות החירום וההצלה שנערכו בצורה מהירה ומיטבית לכל תרחיש".

ההכנות לנחיתה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
תכתובת עם נוסע במטוס לקראת הנחיתה
המטוס נוחת בשלום | צילומסך מאפליקציית חמ"ל
סמוטריץ' במהלך האירוע
הצמיג הקרוע

כתיבת תגובה