האוצר: קצב הצמיחה במחצית הראשונה "חלש יחסית"

הסקירה השבועית של הכלכלן הראשי במשרד האוצר שהתפרסמה בתחילת השבוע מסתיימת במשפט שמצביע על האופטימיות במסדרונות הבניין ברחוב קפלן. "תחזית הצמיחה בשיעור 2.9% עודנה הרלוונטית ביותר"

צרה עינו בכבשת הרש - בנין משרד האוצר | צילום: Pierre Terdjman, flash 90

בתחילת השבוע פרסם הכלכלן הראשי באוצר את סקירתו השבועית בה הצביע על ירידה חדה בהשקעות בבנייה למגורים וציין כי קצב הצמיחה כפי שבא לידי ביטוי בנתוני המחצית הראשונה של השנה, הוא "חלש יחסית".

עם זאת, למרות הנתונים המדאיגים, סבור הכלכלן הראשי כי ברבעון השני ניכרים אותות התאוששות שכן הצריכה הפרטית חזרה לעלות והצמיחה (בחישוב שנתי) הסתכמה ברבעון השני ב-2.7% לעומת 0.6% בלבד ברבעון הראשון.

ולמרות ההאטה במחצית הראשונה, באוצר לא מתקנים (עדיין) את תחזית הצמיחה לשנה זו המעוגנת גם בבסיס תקציב המדינה. בסקירתו של הכלכלן הראשי נכתב כי "תחזית הצמיחה של האגף בשיעור 2.9 אחוזים לשנת 2017 עודנה הרלוונטית ביותר".

נזכיר כי השנה הקודמת הפתיעה גם היא בסיומה כאשר התברר כי הצמיחה הייתה אף גבוהה יותר מהתחזיות המוקדמות. עוד נציין כי בניכוי נתוני ענף היהלומים ניתן לראות התאוששות בצמיחה ברבעון השני. ובכל זאת, נתוני המדד המשולב לבחינת מצב המשק שמפרסם בנק ישראל, מצביעים על חולשת הייצוא שהשפעתו על הצמיחה אינה מבוטלת כלל ועיקר.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

כתיבת תגובה