האם השמים הפתוחים מתחילים להיסגר?

מצבה של חברת הלואו קוסט האיסלנדית Wow air כבר לא כל כך 'וואו' • עתה היא מנסה להיחלץ מפשיטת רגל

מטוס של וואו. צילום: Vytautas Kielaitis | שאטרסטוק

לאחר שחברת הלואו קוסט האיסלנדית 'וואו אייר' (Wow air) הפסיקה את טיסותיה בקווים מישראל בנובמבר 2018, מתרבים בימים האחרונים ביטולי הטיסות של החברה ממקומות נוספים בעולם. בין היתר בוטלו טיסות ממדינת האם איסלנד למילאנו, לנמל התעופה בשיקגו, לאיים הקנרים, ומבריסל לאיסלנד. בטיסות רבות ברחבי העולם נרשמו שיבושים ועיכובים בלוח הזמנים המתוכנן.

למרות הביטולים, ממשיכה החברה לטעון כי היא מנסה לגייס משאבים שיאפשרו את המשך קיומה. לפני מספר ימים פרסמה החברה כי היא נמצאת במגעים מול בעלי מניות והנושים הרבים של 'וואו אייר' במטרה להגיע להסכם מרצון. חלק מן ההסכם יכלול מבנה ארגוני חדש, המרת החוב הקיים להון עצמי ומימון החברה ליציבות לטווח ארוך. כעת מפזרת החברה תקווה בעולם והיא טוענת כי מגעים אלה נמשכים.

לפני מספר חודשים ניהלה 'וואו אייר' הנמצאת בקשיים כלכליים מתמשכים מגעים מול חברת אינדיגו שתכנס לחברה כמשקיע פוטנציאלי. המגעים לא הבשילו לכדי הסכם ממשי ואינדיגו משכה את ההצעה שלה לרכוש את החברה. לפני כ-4 חודשים הודיעה החברה כי היא מנהלת מגעים עם חברת התעופה הלאומית של איסלנד 'איסלנד אייר' שהיא בעצם המתחרה העיקרית שלה. גם פגישות אלו לא הביאו את הבשורה המיוחלת, והשבוע פרסמה ואו אייר הודעה לפי כל השיחות בינה ובין איסלנד אייר בוטלו.

'וואו אייר' שנוסדה ב-2011 הצטרפה למלחמה בחברות הוותיקות והציעה גם היא את מתכונת הלואו קוסט בטיסות טראנס אטלנטיות. החברה השתלבה היטב במדיניות השמים הפתוחים שהוביל שר התחבורה ישראל כץ.

על פי התוכנית שפורסמה בעבר, 'וואו אייר' הייתה אמורה לחדש את מערך הטיסות בחודש יוני הקרוב. כיום פועלת החברה במתכונת מצומצמת יחסית ומנסה בכל כוחה שלא להצטרף לרשימת החברות שלא שרדו את התחרות העזה בענף התעופה, דוגמת אייר ברלין, מונארך וגרמניה איירליינס.

נוסעים שמתכוונים להזמין טיסה עתידית – שימו לב להתפתחויות, כדאי להמתין ולראות האם החברה תצליח להתייצב. יצוין, כי בכל מקרה אם החברה תקרוס, יוכלו הצרכנים לפנות לחברות האשראי ולבקש את ביטול העסקה. אולם חשוב לזכור כי בכל מקרה הנוסעים הם האחרונים ברשימת הנושים, כך שחבל מלכתחילה לקחת סיכון.

כתיבת תגובה