האם עדיין שווה ללמוד מחשבים?

חושבים להיכנס ללימודים ולא בטוחים שתחום המחשבים הוא תחום ששווה להיכנס אליו? אתם לא לבד. בטח כמו כולם, גם אתם מבינים שתחום המחשבים ההולך ומתפתח הוביל לכך שהרבה אנשים פונים לתחום הזה ולומדים קורס מחשבים. אך האם זה גרם לרוויה? האם זה יצר מצב שיש יותר היצע של עובדים מביקוש?

שווה ללמוד מחשבים? | תמונה: 123rf

 אז החדשות הטובות הן, שההתפתחות הזו דווקא הובילה לכך שנולדו עוד ועוד חברות וארגונים והגדילו את הביקוש לעובדים איכותיים. כאן נכנס לתמונה המרכז ללימודי הייטק – האקריו.

האקריו הבינו את הצורך הגדול בעובדים טובים בתחום המחשבים ויצרו שיטה המאפשרת הזדמנות שווה לכל אחד שרוצה ללמוד מחשבים. לפני הכל, אין להם קורס מחשבים אחד, אלא 13 קורסים מעולמות טכנולוגיים שונים. מגוון הקורסים נועדו לאפשר לכל אחד למצוא את התחום המתאים לו שיוכל להשתלב בתחום המחשבים בכלל ובתחום ההייטק בפרט.

קורס מחשבים – מאיפה מתחילים?

רבים יתייחסו לקורסים מהסוג הזה, כקורסים לתכנות. אבל לא כך המצב. היום קורס מחשבים יכול להיות כל דבר החל מקורסים בשיווק ועיצוב ואפילו קורסים בסייבר. עכשיו אחרי שהבנתם שקורס מחשבים זה התחום שאתה רוצה להיכנס אליו, מאיפה מתחילים ומה התהליך שצריך לעבור?

במידה ולא בחרתם בדרך המסורתית של שיפור הבגרויות (במידה וצריך), לימודים לפסיכומטרי ואז לימודים ארוכים יותר לתואר במכללה או אוניברסיטה והבנתם שאפשר גם אחרת, אתם יכולים ללכת על קורס מחשבים קצר. מרבית הקורסים נמשכים כמה חודשים בלבד ובסופם כבר ניתן למצוא עבודה בתעשייה.

לאחר שבחרת בקורס שקוסם לך, זה הזמן לבדוק האם הוא מתאים לך. קרא מאמרים וכתבות בתחום וגלה האם יש לך בכלל זיקה אליו. תבדוק מהן המשכורות המקובלות אחרי שצוברים ניסיון בתחום ותראה אם יש לך אפשרויות קידום.

לאחר מכן, רצוי שתהיה לך את האפשרות להתנסות בתכנים של הקורס. במקרה זה HackerU פיתחה שיטה מנצחת המאפשרת לכל סטודנט לטעום מתכני הקורס מבלי לסכן את הכסף שלהם. לכל קורס יש שלב מיון ובו הסטודנט מקבל טעימה ממה שילמד בקורס. בסיום השלב הזה, ישנו מבחן. אם עבר את המבחן ורוצה להמשיך בקורס, אז ישתלב הסטודנט בקורס המורחב. במידה ולא, הוא יקבל את כל כספו חזרה.

אחרי הקורס המורחב, יגיעו הסטודנטים אל מחלקת ההשמה שתדאג לסדר להם עבודה. כך שיוכלו להשתלב בשוק עם הכלים הפרקטיים שלמדו וליישם אותם ממש בשוק העבודה. זה יתרון משמעותי של האקריו לעומת מכללות אחרות שלא מסייעות במציאת העבודה וזה מקשה על הסטודנטים להשתלב אחר כך בשוק.

לסיכום, לדעתי תחום המחשבים הוא תחום שמאוד מומלץ להשתלב בו. לא דיי בלבד שזהו תחום עם שכר מאוד גבוה שעולה ככל שצוברים ניסיון, אלא גם שזהו תחום עם ביקוש מאוד גבוה לעובדים.

כתיבת תגובה