האמת על קידום במקום העבודה

למה מקצועיות בתפקיד בעבודה לא תמיד מהווה המרכיב העיקרי בהחלטה לקידום למשרות ניהול בחברה? | אלו שישה דברים חייבים לדעת בכדי להתקדם למשרות ניהול בחברות – "סודות מחדרי המנהלים"

מתקדמים בעבודה. רכב צמוד | אילוסטרציה: Nestor Rizhniak, שאטרסטוק

האם שאלתם את עצמכם פעם למה לא כל ה-GOOD GUYS מתקדמים בארגון ומגיעים למשרות מפתח? אפילו שהם לעיתים יותר מקצועיים ממי שבחרו לקדם בפועל.

כמה פעמים שמעתם את המשפט "אני לא מאמין, איך קידמו אותו ולא אותי? עוד פעם פספסו אותי בגלל הפוליטיקה הארגונית".

האם היו לכם חברים או מכרים שסיפרו לכם שהם "נדחפו החוצה" ממקום העבודה, או החליפו עבודה כי הרגישו שזה לא המקום בשבילם – אפילו שהיו הכי מקצועיים שיש?

להלן שישה דברים שאתם חייבים לדעת אם אתם רוצים להתקדם למשרות ניהול בארגון:

הגדלת ראיה מערכתית: הגדלת ראיה מערכתית להבנה של הארגון על כל בעלי התפקידים בו חשובה מאד שכן אם נבין מה נדרש מבעלי התפקידים בארגון בכדי להצליח בתפקיד שלהם, אלו פעולות עליהם לעשות בכדי למלא את תפקידם בצורה הטובה ביותר, מה חשוב להם ומה מעניין אותם, על בסיס זה נוכל להבין אותם, לנתב את השיחה איתם, להתנהל מולם בשוטף ולדעת כיצד ליצור כמיה טובה עימם ולדבר איתם באותה שפה ולהגיע לתוצאות עסקיות מיטביות לקידום הארגון ועל אחת כמה וכמה, לבנות ארגון גדול כמנהלים בעצמנו.

כישורים ומיומנויות של המאה ה21: ישנם הרבה דברים שמובילים להצלחה בתפקיד שלאו דווקא המקצועיות בתפקיד עצמו ועליהם צריך לשים את הזרקור כמו העלאה למודעות של כישורים ומיומנויות וביניהם אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, פסיכולוגיה חיובית, יוזמה ויזמות, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא, חוסן מנטלי, מנהיגות, יכולות תקשורת, כישורים חברתיים, ועבודת צוות, הסתגלות לשינויים, קבלת החלטות ולא שאנחנו עם הגב לקיר, אימוץ טכנולוגיות חדשות, למידה מתמשכת, מיתוג עצמי ועוד. 

ניהול קונפליקטים ועבודת צוות: אנשים לעיתים נעלבים מהר מדי ומגיבים לא באופן מיטבי במסגרת התנהלות בקונפליקט. קונפליקט מגיע בזמן מצוקה וצריך לדעת לנהל אותו ולא ממקום של רגש ותגובה אימפולסיבית, זאת גם לעיתים משפיע על כתיבת דברים לא טובים בוואטס אפ ובמייל שהשפעתם השלילית תראה בהמשך. ישנם כלים אמיתיים וקלים ליישום ולא רק תאוריות ומודלים שניתן להשתמש בהם בכדי להתנהל ולפתור קונפליקט לקדם תקשורת אפקטיבית, לקדם מטרה משותפת ולאפשר לשני הצדדים לצאת בצורה מכובדת.

פוליטיקה ארגונית: פוליטיקה ארגונית קיימת במקומות עבודה רבים גם בזירה הציבורית וגם בזירה העסקית, לא מעט מאמרים כבר נכתבו בנושא וכולם מכירים את הסיפור על אותו אדם שמצא את עצמו מחוץ לארגון, למרות שהיה מקצוען, איכותי ומכוון לפי המטרות של החברה, "הוא היה רק איש עבודה ולא איש של אנשים", ככה נהוג לספר. במסגרת פוליטיקה ארגונית יש לשמור על ערכים טובים ועקרונות, לזהות את מוקדי הכח וליצור קשרים בארגון, לרוב שמירה על קשר עם חבר אחד בעבודה בכדי שיהיה עם מי לאכול צהריים זה לא מספיק, ארגון הוא מערכת חברתית ואי אפשר להיות לבד בארגון.

מה חשוב למנהל שלי: אל תתבלבלו, המנהל הוא הלקוח הכי חשוב שלכם, תחשבו מה במסגרת ההתנהלות העסקית מקצועית שלכם יגרום לו להיות מרוצה ולהצליח, מנהלים לרוב רואים את אלה שנשארים באזור הנוחות שלהם ואת אלה שיכולים להסתגל ולאמץ שינויים ולצאת מגבולות התפקיד שלהם ולתרום יותר, שאתם מגיעים למנהל שלכם חשוב להיות ממוקדים ולהציג מה הבעיה? מה הפתרון, מה החלופות, מה המשמעויות התקציביות ומכאן לצאת להחלטה ולתוצר, שכן אם יצאנו כמו שנכנסנו, אז לא עשינו כלום. 

מיתוג עצמי ותקשור הצלחות: איזו תדמית אישית, מקצועית ואמיתית תרצו להציג? חשוב לגרום לאחרים לראות את המותג שלכם כפי שאתם רוצים להציגו, לדוגמא הגדרתם מקצועיות כערך עליון, תתנהגו כך, הביטחון יגדל עם למידה מתמשכת ושיפור מיומנויות מקצועיות, אולי אף לימים תעבירו הרצאות מקצועיות ותכתבו כתבות בעיתונות הכלכלית והעסקית. לגבי תקשור הצלחות זהו נושא מאד עדין, לא לצאת מנקודת הנחה שמנהלים בארגון רואים את כל ההצלחות שלכם, אך חשוב לא להתנהג באופן שחצני, אלא לדעת לתקשר את ההצלחה בצניעות, ענווה ובצורה זהירה בכדי שלא נשיג את התוצאה ההפוכה ולפרגן ולהוקיר תודה לאנשים שעזרו לנו בדרך.

 

מי מלמד את הדברים הללו?

לרוב הדברים הללו לא נלמדים בבית הספר, לא באקדמיה ולרוב גם לא בבית ולא תמיד מובנים על ידי אנשים שכבר עובדים בארגונים ובחברות גדולות ובינוניות במשק. הבשורה הגדולה כיום היא שמיזם מהפכני חדש מביא לידי ביטוי פלטפורמת לימוד דיגיטלית שבה מלמדים בעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי שמנהלים מיליארדי שקלים ואלפי עובדים את הדברים האמיתיים שמובילים להצלחה עם המון ערך מוסף וידע שלא נלמד באף מקום אחר,  מגדילים ראיה מערכתית ומקנים פתרונות למצבים עסקיים שקורים מדי יום באופן שבו גם האנשים הטובים והמקצועיים שלא תמיד מצליחים להתקדם בארגון "ונופלים על הפוליטיקה הארגונית", יוכלו להתקדם ולהגיע למשרות מפתח.

 

הכותבת הינה מנהלת הדרכה 'אל הנכס', מומחית בפיתוח מתודות למידה אינטראקטיביות ומפתחת מיזם פלטפורמת לימוד אינטרנטית בתחום התעסוקה והעסקים שמועבר על ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי

כתיבת תגובה