האנייה הראשונה בדרך לרציפים החדשים בנמל המפרץ

הקץ לפקקים הימיים באורך עשרות קילומטרים בנמלי ישראל? רשות הספנות וחברת נמלי ישראל אישרו היום סופית את הפעלתם של רציפים 7 ו8 בנמל המפרץ החדש | המשמעות: האנייה הראשונה, באורך של 176 מטרים, תיכנס לפריקת סחורה כבר בימים הקרובים

נמל המפרץ | צילום: נמל המפרץ, SIPG

אם חששתם מבלימת נמל המפרץ, מהמשך העלאת המחירים על ידי היבואנים בעקבות הפקקים האדירים השוררים בנמלי ישראל – הגיעה היום הבשורה הסופית על פתיחת הפקק הימי – נמל המפרץ קיבל היום מרשות הספנות והנמלים ומחנ"י (חברת נמלי ישראל) את האישורים הסופיים לפרוק מטען כללי בשני הרציפים הפנויים בנמל המפרץ.

על פי כתב ההסמכה וחוזה ההרשאה שנחתם עם נמל המפרץ היום, הרציפים שאושרו ישמשו לפריקה ולטעינת מטען כללי בלבד, על כל סוגיו.

האונייה הראשונה צפויה להיכנס לרציף מספר 7.

מדובר על אוניית MV TAMREY S הענקית, באורך של 176 מטרים (אורך רציף 7 הוא 445 מטרים) המכילה 21 אלף טון של מטען כללי. בנוסף, סוכני אוניה רבים פונים לנמל על מנת לתאם כניסה של אוניות מטען נוספות.

במקביל, נמל המפרץ ממשיך להגדיל את קצב פריקת המכולות ברציף מספר 6 על פי תכנית ההפעלה המקורית של SIPG – מפעילת נמל שנגחאי הגדול בעולם.

בחודשים האחרונים פעל הנמל על מנת לפרוק ככל שניתן אוניות מטען כללי ברציף המכולות, תוך הפרעה מסוימת לפעילות פריקת המכולות בנמל. שילוב זה התאפשר בין היתר בזכות עובדי הנמל המסורים והטכנולוגיות  המתקדמות הקיימות בנמל.

מי-האו צ׳יאנג, מנכ"ל נמל המפרץ אמר היום בתגובה לאישור חנ"י ורשות הספנות: "נמל המפרץ יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסייע במאמץ הלאומי לפתרון משבר העומס בנמלים. זאת, באמצעות פריקה יעילה, בטיחותית וברמת שירות גבוהה ככל הניתן".

3 תגובות ל: "האנייה הראשונה בדרך לרציפים החדשים בנמל המפרץ"

  1. עלולים להתקע בשירטון החול בכניסה לאיזור. 6מ' עומק סה"כ.

  2. אתה באמת חושב שבנו נמל מעל שרטון של חול?

  3. כעבור שנתיים זרקו לאזרחים כאילו עושים משהו

כתיבת תגובה