האפשרויות מאחורי רכישת מטבע בעידן הדיגיטל

אתם עומדים לטוס לחו"ל לצורך חופשה או לנסיעה עסקית, ויש לפניכם בוודאי רשימה ארוכה של משימות שעליכם לבצע בטרם תעלו סוף סוף על הטיסה. בין האריזות והקניות של הרגע האחרון, רכישה של המטבע המקומי של היעד אליו אתם נוסעים ידועה כגוזלת זמן יקר בדיוק כשכל דקה חשובה.

מספיקים לרכוש מט"ח | צילום: פוטוליה

מאחר והתקופה שלקראת הנסיעה נוטה להיות עמוסה במיוחד, סביר להניח שגם אתם, כמו ישראלים רבים, מחפשים דרך אמינה, משתלמת ומהירה להמיר את כספכם. בעוד שהאפשרות לחכות עד ההגעה ליעד על מנת לבצע את ההמרה קיימת, חשוב לדעת כי הצ'יינג'ים בחו"ל הם לא תמיד אמינים והמרת מטבע בבית המלון (במידה והשירות זמין) נוטה להיות יקרה במיוחד. מסיבות אלה, הפתרון הבטוח ביותר הוא לבצע את ההמרה למט"ח כאן בארץ ולהגיע ליעדכם בראש שקט כשברשותכם המטבע הנסחר בו.

החדשות הטובות הן כי ב-2018 המשימה הזו קלה מתמיד, וזאת בזכות האפשרות להמרת מט"ח באמצעים דיגיטליים. הנה סקירה של שתיים מהדרכים המתקדמות הזמינות לכם לרכישת מטבע בישראל של 2018.

שירותי אונליין לרכישת מטבע חוץ

כיום, אין צורך לצאת מהבית כדי לקנות מטבע חוץ. חלפו הימים של נסיעה לסניף הבנק, הדואר או הצ'יינג' הקרוב והמתנה בתורים מתישים. בשנים האחרונות צצו שירותים מקוונים רבים המציעים לרכוש מט"ח היישר מהמחשב או מהסמארטפון, לשלם בכרטיס אשראי ולקבל את הכסף באמצעות שליח שמגיע עד לבית הלקוח. כאן חשוב לבדוק היטב מי היא החברה המציעה את השירות ולא להתפתות להצעה הזולה ביותר, על מנת לוודא שאתם אכן מקבלים את התמורה לכספכם ולא נופלים קורבן לתרמית אינטרנטית.

הזמנת מט"ח מראש לאיסוף בשדה התעופה

שירות שמוצע היום על ידי הבנק הוא הזמנת מטבע חוץ מראש דרך אתר הבנק או האפליקציה שלו, כאשר הכסף עצמו נאסף בתחנה ייעודית בנמל התעופה בן גוריון, הפעילה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בשעות העומס אף מופעלים דלפקים מיוחדים שנועדו למי שהזמינו מראש את המט"ח, כך שנחסך מהנוסעים זמן המתנה יקר. הזיהוי מתבצע באמצעות דרכון, והתשלום נעשה באמצעות כרטיס אשראי ותחת תנאי האבטחה המחמירים ביותר. כחלק מהשירות, ניתן אף לפרוס את הרכישה לתשלומים, כך שאפשר ליהנות מהנסיעה ולהחזיר את ההוצאה בהמשך הדרך. במקרים מסוימים, הרכישה המקוונת אף מקנה לקונים הנחות בעמלות החליפין.

ראוי לחזור ולהדגיש כי לא משנה באיזו אלטרנטיבה תבחרו, חשוב לבדוק היטב עם מי אתם עושים עסקים בעת שאתם קונים מטבע חוץ. ההמלצה הגורפת היא לבחור במקור מוכר ואמין להמרת המטבע, שכן בדומה לצ'יינג הקרוב לביתכם, אתרי אינטרנט עלומי-שם המציעים שירותי המרת מט"ח בתנאים אטרקטיביים ככל שיהיו, עלולים להיות מקור לשטרות מזויפים, תרמיות ועוגמת נפש רבה. המירו את כספכם בבטחה במוסד מוכר, וסעו לחו"ל בראש שקט.

היכנסו לחישוב שער הדולר היום ומידע אודות אפשרויות המרת מטבע חוץ

כתיבת תגובה