האקסלרטור החרדי בבני ברק יצא לדרך

בשיתוף פעולה של משרד הכלכלה והתעשיה, עיריית בני ברק, ו'קמא טק', התחיל מחזור ראשון של האקסלרטור החרדי בבני ברק • 12 חברות סטרטאפ בבעלות חרדית, ילוו במשך ששה חודשים על ידי יועצים ומומחים להזנקת המיזמים שלהן

הכנס במתחם אמפרסנד | צילום: באדיבות דוברות עיריית בני ברק

בסוף השבוע יצא לדרך שיתוף הפעולה של משרד הכלכלה, מעוף, עיריית בני ברק וארגון קמא-טק. האירוע הפתיחה התקיים במתחם החדשנות וההייטק של אמפרסנד שבמתחם ה-BBC, במעמד אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק, רן קויתי מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, תומר לשם מנהל מעוף בני ברק, ומשה פרידמן מנכ״ל קמא טק.

לתוכנית הנוכחית נבחרו 12 סטרטאפים, מתוך מאות שהגישו מועמדות. התוכנית תימשך כחצי שנה, ובמסגרתה יקבלו הסטרטאפים החדשים מעטפת מקצועית ותומכת, ליווי וחיבור לחברות ההייטק המובילות בישראל, וזאת במטרה לקדם את היזמים, לסייע להם לצמוח, לגדול ולהתפתח בשוק התחרותי.

תכנית האקסלרטור המשותפת שנפתחה בבני ברק הינה חלק מתוכנית אקסלרטורים רחבה הפועלת במימון משרד הכלכלה. במסגרת התוכנית הוקמו כ-20 אקסלרטורים ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת המופעלים ע"י מערך מעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

התוכנית החדשה בבני ברק מבוססת על אקסלרטור הסטארטאפים של קמא טק, שנבחרה פעמיים כאחת מחמש תוכניות ההאצה הטובות ביותר בישראל, כשהסטארטאפים שעוברים בה מקבלים דחיפה אדירה של תעשיית ההייטק בישראל, עם סיכויי גיוס הון וצמיחה ממשמעותיים.

בדברים שנשא ראש העיר רובינשטיין בפני המשתתפים, ציין כי שותפות זו הינה חלק ממהלכים שונים אותם מבצעת העירייה על מנת להקל על עסקים המעוניינים לפעול בתחומה. "במתחם ה-BBC ישנן כיום חברות הייטק וסטרטאפים ממגוון תחומים, הנהנים מסביבת עבודה נגישה, צעירה ודינמית בלב גוש דן. אנו בטוחים כי פרויקטים מסוג זה יקדמו עוד את תעשיית ההייטק הפורחת במתחם ה-BBC", הדגיש רובינשטיין בפני הנוכחים.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קויתי אמר: "אני שמח על שיתוף הפעולה בין מעוף, עיריית בני ברק משרד העבודה ועמותת קמא טק. זמן רב גיבשנו את האקסלרטור החרדי, והנה בסופו של דבר הוא יצא לדרך. לדעתי, החיבור של החרדים להיי-טק הוא חיבור שיתרום לאוכלוסייה החרדית אך גם  יחזק את הכלכלה של ישראל. לבקשת ראש העיר, אנחנו נסייע  לאותם יזמים שלא התקבלו לאקסלרטור באמצעות הליווי והסיוע שאנו יודעים לתת באמצעות מעוף".

משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק: "מדובר בשילוב כוחות מרגש ועוצמתי עבורנו. אנחנו מאמינים ביזמים החרדיים, ויותר מכך ביכולתם להצליח ולפרוח גם בסביבת הסטרטאפ ניישן התחרותית שיש כיום. אנחנו בטוחים שעכשיו יחד עם משרד הכלכלה, מעוף, ועיריית בני ברק זה יהיה מכפיל כח מאד משמעותי ונוכל לתת תנופה אדירה לסטרטאפים המשתתפים. בעזרת השם נמשיך לפעול לקידום וגיוון עולם ההייטק".

כתיבת תגובה