האריה? כאב הראש שפג'ו עושה למתחרות • ריזל בדרכים

פג'ו שדרגה את ה-508 ולמרות העדר מערכת ניווט, תמצאו בה מנוע חזק ובשרני, הגה חשמלי נהדר, מצב ספורט, קפיצים רכים ואחיזת כביש נדירה במיוחד שמאפשרת לעקוף כמעט כל יציקת פח שנעה לצדכם על הכביש

צילומים: יצרן, מנדי ריזל

פיג'ו 508 הוא לא עוד סתם רכב, אלא מושא גאוותה של היצרנית הצרפתית, שמנסה בשנים האחרונות להסתער מחדש על שוק המכוניות בארץ הקודש עם עוד ועוד דגמים.

חיצונית, זו מכונית מרשימה בהחלט, שעברה מתיחת פנים שולית לפני יותר משנה. כך לדוגמה, האריה –  סמלה של פיג'ו – נמצא במרכז כונס האוויר ולא מעליו. בשני צידיו פנסים ראשיים "בעלי מראה חתולי", כפי שמתפייט הקופירייטר שכתב את הפרוספקט.

היופי ממשיך גם בצדי המכונית, ושני פסי כרום מט עוטפים את החלונות. מאחור, הוסר הפס הכסוף הארוך שהיה ממוקם בעבר בין שני הפנסים האחוריים, בחלקם העליון.

פנים המכונית השתפר בכל הנוגע לאבזור: בעוד שהדור הקודם היה נטול מערכת מולטימדיה, בדור הנוכחי תיהנו ממערכת כזו, והיא חכמה, אך ללא GPS. אני מקווה שזה בטעות, כי בחייכם, אפילו לרכבי מיני מצורפות היום אפליקציות נווטניות כלשהן. בנוסף, מחשב הדרך הפך צבעוני.

3 1 2

חפשו את כפתור הפתיחה

הדשבורד איכותי ביותר, ועשוי מקשה אחת, רכה ונעימה למגע. ההרכבה של ה"צעצועים" המונחים בין שני המושבים הקדמיים, אף היא מוצלחת ביותר, ואין ספק שבתחום זה קוטפת פיג'ו צל"ש. ההגה מדויק מאוד, ועליו שלל מתגים, הן של מערכת השמע והן עבור 'קרוז קונטרול' ו'לימיט'.

במקרה שתזיזו את ההגה קדימה או אחורה, מעלה או מטה והוא יסתיר לכם את מד המהירות, תוכלו להיעזר בחתיכת פלסטיק שקופה וכהה המוצבת מעל לוח המחוונים, שנשלפת בשעה שתניעו את המכונית. המהירות בה נסענו השתקפה עליה בספרות גדולות. ואם הזכרנו את ההנעה – כנראה שלפיג'ו לא הגיעו עדיין מתגים להפעלת וכיבוי המנוע – עדיין תאלצו להשתמש במשהו ישן שנקרא מפתח.

המושבים הקדמיים נעים קדימה ואחורה, למעלה ולמטה, בעזרת כוונון חשמלי, ויש אפילו מנגנון עיסוי מהנה. המזגן של המכונית חזק, והוא ניתן לפיצול בשני המושבים הקדמיים. גם מאחור נהנים היושבים מבקרת אקלים מפוצלת.

תא המטען גדול, בנפח של 497 ליטרים. והפתיחה שלו, אגב, מעניינת וגורמת כאב ראש למי שלא רגיל לדגמי פיג'ו. כיוון שהלחצן האחראי על-כך מונח בתוך הספרה 0 של הכיתוב '508' בצדו הימני של תא המטען.

4 5 6

מה שבאמת חשוב במכונית

כל הפרטים הללו, הם רק הקדמה ליהלום שבכתר: המנוע. כשתלחצו על הדוושה, האריה הזה ישאג, ועוד איך. מנוע ה-1.6 טורבו (THP 1.6) – נהדר בשילוב 165 כוחות הסוס (במקום 156 בדור הקודם) וששה הילוכים אוטומטיים. הילוכים אלה ניתנים להעברה ידנית באמצעות מדפים המונחים על ההגה או על-ידי הסטת ידית ההילוכים, הם עושים את עבודתם נאמנה וגורמים לאריה לשעוט קדימה.

מי שלא יסתפק בהאצה הרגילה, יוכל ללחוץ על כפתור ה-S המונח לצד מערכת ההילוכים האוטומטית. ובכך, על-ידי ההעברה למצב ספורט, תעקפו כל יציקת פח המונחת על ארבעה גלגלים שנעה על האספלט לצדכם.

אחיזת הכביש משובחת אף היא, גם במהירות גבוהה בכביש המפותל העולה ירושלימה, כשנאלצנו לנווט בין שני הנתיבים. הגלגלים כאילו נדבקו במגנט בכביש, ולא סטו כי הוא זה מהמסלול אותו קבענו באמצעות ההגה החשמלי הנהדר. בתוך העיר, חשוב לציין, הורגשו גם מעלתם של הקפיצים, שבעזרתם דילגה המכונית מעל כל המכשולים ו"בלעה" אותם כמעט לחלוטין.

7 8

בשורה התחתונה, מול מתחרות שחלקן בעלות מנוע חזק יותר, כמו סופרב, אקורד, פאסאט, אינסיגניה ומונדיאו – נאבקת ה-508 על מקומה בראש הרשימה בכבוד רב. אפשר לומר שהיא בהחלט מהווה עבור היבואניות שלהן כאב ראש לא מבוטל. היא אולי לא תתאהב בקלות על-ידי מי שיחפש אביזרים וגג נפתח ומושבי עור שיש באחרות במחירים זהים, אבל תזכה לאהדה גדולה בקרב אלה שמחפשים את מה שבאמת חשוב במכונית: נוחות, עוצמה והתנהגות כביש.

תצרוכת הדלק, בהתחשב בגודל ובמנוע, סבירה בהחלט, ועומדת על 12 קילומטרים לליטר דלק. כל שניתן לקוות עבור הרוכשים הפוטנציאליים, הוא שירידת הערך שאפיינה את המותג בשנים עברו נבלמה, וכאשר ירצו להתקדם למכונית חדשה יותר בבוא העת, יוכלו לקבל תמורת ה-508 את התמורה שבאמת מגיעה לה.

10 9 11

מבט מעזרת הנשים: בעיני, פיג'ו 508 הוא עוד רכב. לא הבחנתי בו במשהו יוצא דופן – מלבד הנוחות הרבה. משהו בנסיעה הנינוחה בו הזכיר לי את ב.מ.וו  סדרה 1 – אבל עם הרבה יותר מרווח.

נתונים:

מחיר, לגרסה הנבחנת: 168,900 שקל. שימו לב: הנחה של 19,000 שקלים בעסקת מזומן! | מנוע: 1,600 סל"ד טורבו, 165 כוחות סוס | מומנט: 24.4 קג"מ ב-1400 סל"ד | האצה מ-0 ל-100: 9.1 שניות | צריכת דלק: 1 ל-12 | תא מטען: 497 ליטר | בסיס גלגלים: 2817 מ"מ | דרגת זיהום אוויר: 10 | 6 כריות אויר

מעלות: מנוע, נוחות, תא מטען | חסרונות: ירידת ערך, אבזור

כתיבת תגובה