האתגרים העומדים בפני נגיד בנק ישראל הנכנס

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון | באדיבות המצלם

אמיר ירון (54, תל אביב) הוא נגיד בנק ישראל החדש. ירון נבחר לתפקיד מבין ארבע מועמדים והוקפץ חזרה לישראל היישר מפילדלפיה, שם הוא התגורר בעשרים השנה האחרונות ושימש מרצה למינהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לחצו כאן למעבר לדירוג 'המשפיעים' המלא של 'ביזנעס'.

הוא אמנם פחות מחודש בתפקיד, אך לנגיד הנכנס אתגרים רבים, עמם הוא צריך להתמודד החל מהיום הראשון בו הוא נכנס לתפקיד. בראש ובראשונה נפילות השווקים בבורסות ברחבי העולם, בין היתר בעקבות יציאת טראמפ מסוריה ושאר מהלכיו הבטחוניים, בנוסף למהלכיו הכלכליים של טראמפ, אשר רוצה להדיח את נגיד הבנק האמריקאי, למרות שאין זאת בסמכותו.

בנאומו בעת כניסתו לתפקיד, אמר ירון כי מטרת העל של בנק ישראל היא שמירה על יציבות המחירים. גם לגבי תחום הפיננסים אמר ירון כי יבחן אימוץ של מכשירים פיננסיים שנוסו במדינות אחרות, זאת על מנת לשפר את יעילות ניצול ההון ויתרום להוזלת השירותים הפיננסיים לצרכנים ולעסקים. ירון הוסיף כי היציבות הפיננסית אינה עומדת בסתירה בהכרה להגברת התחרות.

אתגרים נוספים עמם ייאלץ להתמודד ירון היא הוועדה ליציבות פיננסית שאמורה לקום בהובלת בנק ישראל. הוועדה עצמה אמורה לעקוב אחר מערכת הפיננסים בישראל ועל יציבותה ובמידת הצורך לפעול בצעדים הנדרשים על מנת לשמור על היציבות במשק.

האתגר הכי קשה עמו ייאלץ להתמודד ירון, היא העובדה שמדינת ישראל בדרך לבחירות, מה שיגרור את המדינה לכלכלת בחירות, בה נוכל לראות דילים פוליטיים גם בין 'הבית היהודי' ל'רשימה המשותפת' על מנת לחלץ תקציבים ככל הניתן.

כתיבת תגובה